Vecka 15 (14+3)

Fortfarande lite småvärkande i magen, både inuti och runt om. Reser jag mig för hastigt hugger det till, jag gissar som ni säger att det är ligament och annat som tänjer sig och växer.

Däremot tycker jag magen inte är lika svullen, den har minskat lite. Eller så är det bara en känsla.

Jag drömmer så mycket konstiga drömmar, i natt drömde jag att vi skulle tatuera oss, maken skulle göra en apa och jag, det minns jag inte riktigt, men jag velade mellan 2 saker. Sen vaknade jag vid 4 och somnade om efter en stund och då fortsatte drömmen.

Mycket märkligt. Tänk vad pengar jag kunde tjäna om jag var manusförfattare eller regissör, och kom i håg alla drömmar. Nu är jag glad att jag kommer i håg att ta mig till jobbet på morgonen. Med kläderna på mig.

****
Maken skulle kika och beställa resa i går, jag har inte tjatat, inte påmint och inte pratat om det på flera dagar (för en gångs skull). Jag sa att en övernattning i Sverige blir också bra.  Men nej. Om jag inte gör eller tjatar så händer ingenting, jag måste ligga på som en igel. Så det verkar inte bli nån resa.

Så trött jag blir, och sur och sårad. Just nu känns det som vi kommit längre från varandra. Jag hade en plan att jag ska sura men inte ens det orkar jag. Jag orkar liksom inte bry mig.

Så jag tänkte att jag får väl ha kalas i stället då. Pizzakalas ska det nog bli, med de närmaste sörjande.

Jag vågar inte ens skriva vad jag och bästa dalakompisen brukar kalla detta syndrom. Men ett manligt syndrom är det allt.

****
I natt har det förövrigt kommit snö. Från knoppande buskar, snödroppar och lite grönt gräs till snötäcke. Meh. Hur kunde det bli så?




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering