Vecka 7 (6+4)

Jag började denna morgon med att först hålla på att tuppa av på köksgolvet för att sen rusa i full panik och kräkas.

Klockan 06.00 på morgonen när jag knappt är vaken, det är verkligen inget vidare schysst. Nu har jag i alla fall målat mig, ätit lite yoghurt och fönat håret. Nu känns det lite bättre i alla fall, men att börja med att kräkas är verkligen ingen vana jag vill fortsätta med.

Nu ska jag snart prova att cykla till jobbet, intressant och se om jag pallar backarna eller om jag måste kliva av och gå.

I går satt jag i soffan HELA dan, utan undantag, jag var upp och hängde lite tvätt och lekte lite med katterna men övrig tid var jag helt utslagen. Jag är verkligen ingen viking jag inte, till slut fick jag nog och gick och la mig vid nio och en halv lergigan senare har jag sovit som en stock till 5-tiden då jag var vansinnigt kissnödig.

Jag måste säga att jag tycker magen blivit större, men om det är julmat eller bebisar är svårt att säga. Jag fick i alla fall sätta i extra hakor i min BH för den var för liten. I min gravidbok står det att även bröstkorgen vidgas så bebisen ska få plats och det tillsammans med ökad storlek på dem gör att man inte kan ha sin gamla BH längre.

I dag ska jag ringa MVC och be om extra VUL och så ska jag ringa..Hmm..Vad fasiken vad det mer?

Nu tycker jag min tröja luktar kräk. Bäst jag byter…


Kommentarer

  1. Godmorgon! Det var inget kul uppvaknande precis..
    Hoppas din dag blir bättre nu och att det går bra att jobba.
    Massor med kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Nej usch. Men det har fungerat väldigt bra idag.

      Kram

      Radera
  2. Missförstå mig rätt, men jädar vad härligt!!! All lycka till dig!!

    SvaraRadera
  3. Haha ;) ja. Det är det faktiskt ;)

    SvaraRadera
  4. Testa postafen (åksjuktablett) mot illamående. Det är helt ofarligt att ta som gravid! Blir det ohållbart med illamåendet, be en läkare om Lergigan Comp. Den blir man inte så trött och dåsig av som vanliga Lergigan som du äter. Illamåendet må vara "härligt" nu ibörjan :-) men efter nåra veckor är det inte så spännande längre :-) även om man älskar att vara gravid och det är ens högsta dröm, så måste man fungera som människa också :-)

    SvaraRadera
  5. Du kanske ska boka ett läkarbesök så att du kan få remisser för andra blodprover. Du kanske ska kolla sköldkörtel, järnvärde, blodvärde och andra saker.

    Många kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering