Vecka 8 (7+2)

I dag är det 4 månader sen vi miste Isak, ibland känns det som i går och ibland känns det som väldigt länge sen.

Jag tänker på honom varje dag men inte med stor sorg längre utan mer med kärlek blandat med lite andra känslor. Jag försöker gå en gång i veckan och tända ljus för honom, jag cyklar ju förbi honom varje dag på vägen hem. 

Däremot tänker jag om det är samma sak med groddarna i magen som med Isak tänker jag inte låta det gå så långt som förra gången. Aldrig i livet jag vill gå igenom samma sak igen, aldrig. Så jo, mycket av tankarna snurrar ju kring det förstås.

Älskade Isak, du var så stark och så skör på samma gång. Jag hoppas du förstår hur mkt du betyder för oss. 

****
I går var vi och åt på vietnamesisk restaurang och det var så fantastiskt gott. Men jag blev så mätt att jag inte ens kunde äta mina 12 godisar till filmen sen på kvällen. Så konstigt! Det har nog aldrig hänt förut. 

Jag blir panikhungrig men också väldigt mätt fort. 

Jag vaknar på natten och måste upp och kissa, men sen har jag så svårt att somna om. Hur gör ni andra? tips?

****
I dag ska jag på styrelsemöte, vi ska få fibernät till villorna här så det ska diskuteras på korsen och tvärsen under eftermiddagen. Det brukar vara trevligt men väldigt långdraget. 

Nu har vi -10 grader och det ser ut som det ska klarna upp. Nog ska vi väl hinna med en liten promenad innan mötet!?

På tisdag tänkte jag följa med på spinningen, det måste väl vara ok? Man måste ju få röra sig!

EDIT; nu är vi på g till Djursjukhuset med älskade Robban som är jättedålig :(

Kommentarer

  1. Så olika det är det där med kissandet. Jag är i v31 och kan nog räkna på ena handens fingrar de nätter jag behövt gå upp och kissa, så jag har tyvärr inget bra somna-om-tips :) Lycka till med Isaks småsyskon!

    SvaraRadera
  2. Två saker jag ångrar att jag gjorde annorlunda under min graviditet är att jag önskar jag gjorde mer knipövningar (är inte inkontinent men är konstant kissnödig än 6 mån efter fl) och att jag tränade mer (återhämtningen efter fl har för mig varit värre än fl!) Så gå på spinning!

    Stackars Robban, kram och hoppas han snart blir bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knipövningar försöker jag göra varje dag.

      Ska klura lite på hur jag ska göra med spinning.

      Tack, vi saknar honom jättemkt.

      Kram

      Radera
  3. Jag fick höra att träning är helt ok så länge det är en okomplicerad graviditet och man inte blöder. Om jag var du skulle jag ta det väldigt försiktigt, eller i alla fall fråga läkare först. Håller tummarna för att kissen blir bra. Vet precis hur himla jobbigt det är med sjuka pälsklingar.
    Kram LR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju ingen läkare.

      Men jag tänker att man i spinning kan ta det i sin egen takt.

      Bedrövligt. Mattes älskling. Saknar.

      Kram

      Radera
  4. Jag får ofta gå upp och kissa. Är i vecka 38 nu så börjar närma mig slutet men har fått kissa sedan innan jag ens visste om att jag var gravid (blivit gravid den "vanliga" vägen båda gångerna). Det tips jag har är att försöka att dricka förmiddagar och sedan dra ner på drickandet till eftermiddagen... Ibland upplever jag att jag får sova längre då innan jag måste upp :) Precis som du beskriver kom mina symtom och gick. Jag minns inte om jag grattat dig tidigare, jag tror det, men hursom - grattis igen! Jag tummar så för att detta ska gå vägen nu! Hela vägen, så långt som det går med tvillingar!!

    Hoppas kissen mår bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips. Det ska jag pröva. Tack även för dina gratulationer.

      Radera
  5. Så länge man har en problemfri graviditet så är det fritt fram för träning, i måttlig mängd såklart. Men eftersom du blöder så ofta så skulle jag rådfråga en bm/läkare först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju varken bm eller läkare. Bm ska jag inte träffa förrän den 21.

      Ska klura lite.

      Radera
    2. Men även om du inte har någon bm/läkare, så borde du kunna ringa och rådfråga? Höra vad dom rekommenderar osv, så du får lite kött på benen. Hellre det, än att sitta hemma och googla, som jag själv vet är svårt att låta bli :-)

      Radera
  6. Om att vakna på natten. Jag gör det också, och då börjar hjärnspökena och det är svårt att somna om. Jag lyssnar på poddar, även när jag ska sova. Men ibland funkar inte det heller. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det jobbigt.

      Hur tar du igen sömnen?

      Kram

      Radera
  7. Neej, hoppas det går bra med er kisse! Vår 15 åriga honkatt har fått juvertumör, så jag vet hur tungt det är när husdjuren inte är friska. I Robbans fall handlar det kanske bara om att veterinären ska komma på vad felet är? Hoppas!! Kram, Skade

    SvaraRadera
  8. Som tur är har det varit julledigt och både jag och mannen har varit hemma. Då har jag kunnat ta mig en eftermiddagslur eller har gått och lagt mig igen efter frukost.
    Nu blir det verkligen att tugga gräs när man börjat jobba. Jag har en bit att pendla och brukar hämta på dagis. Då behöver jag vara på jobbet halv sju på morgonen. Jag måste gå upp kvart över fem.
    Jag kommer krascha snart, blir tokig på att inte få sova, så jag är inte den bästa att ge råd. Det som är mest störande är att jag ligger vaken någon timme efter att jag varit uppe på toa.
    Hoppas den värsta tröttheten går över efter vecka 12. Tre veckor kvar dit :)

    SvaraRadera
  9. Hej Cecilia
    Jag tycker att du ska ta det lugnt med träning, låt kroppen få all energi till dina små gryn. Tänk inte på spinning ring till ditt mvc och hör med dom.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  10. Stackars Robban! Hoppas det gick bra hos veterinären.
    Kramar Nenne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering