Vecka 10 (9+6)

Jag förstår inte hur man kan vara så slut, det känns som jag varit på världens fest i flera dagar och nyss hemkommen med yrkel, illamående, bakfylla och trötthet. Precis så känns det, som en ständig bakfylla!

Jag är så glad att jag berättat på jobbet, fast det kanske var lite tidigt men jag orkar ju inte, jag är så trött (eller arg) och totalt ofokuserad. Jag tycker de har mer förståelse och  jag är så nöjd över att ha fått gå ner i tid. Kändes konstigt att gå hem tidigare i går men så skönt att jag dök ner direkt i soffan när jag kom hem.

I natt vaknade jag 03.30 och Robban 04.00, fantastiskt..Not. Jag fattar inte vad han håller på med på nätterna. Hans bädd funkar ju inte längre utan han sover i badrummet i melonen och när han vaknar till så har filten trillat av honom och han fryser. Så då skriker han på oss.

Nu somnade jag om mellan 04.45-05.30 och är nu som ett vrak i stället. I morgon är jag i alla fall ledig! Otrolig lycka, då ska det mysas hela dagen.

Nu har jag börjat med antibiotikan, undra om det är den som gör mig så otroligt illamående?

****
Jag tänkte börja bära ut saker och spackla vårt lilla rum, jag vill tapetsera om där inne för det är inte fint där. Det är det näst sista rummet vi har kvar i huset och det behövs göras om.

Tyvärr är det väv på väggen så då är det bredspackling på hela rummet, det är jag värdelös på och dessutom är det tråkigt. Men är det som ska göras så är det lika bra. Jag kan ju iof måla väven, men jag har inte hittat nån färg jag tycker om.

Sen är det barnrummet kvar. Men det tar vi sen. 

****
Nästa vecka är det blodprovsdags, men jag har inte hittat nånstans att ta prover. Jag kan ju inte ta på vårdcentralen i grannkommunen för de senaste 2 gånger har det inte funkat alls. Kanske jag måste släpa mig till ett större sjukhus. 

Tål att tänkas på.




Kommentarer

  1. Bredspackling i ett helt rum låter ju jobbigt. Jag har hört att man kan tapetsera över väv med någon slags täckande underlag för att slippa spackla. Så jag googlade och hittade Easy cover från Duro. Det finns säker fler märken. Kanske något som funkar hos er? Överansträng dig inte nu bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du det funkar på väv? väv är ju så speciellt och svårt att få nåt att fästa på.

      Nejdå..jag tar det lugnt :-)

      Radera
  2. Det finns något som heter "Cover up" i färgbutikerna. Det funkar på väv! Varför jag vet det? Jo, för jag har jobbat i en sådan butik. ;)
    Mycket lättare än att bredspackla.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi använde det i vardagsrummet. Vet inte varför jag fått för mig att det inte funkar på väv.

      Radera
  3. Bredspackla är riktigt jobbigt, sa min sambo iaf! Det blev sååå mkt bättre resultat när han rev ner väven, men jag tror det blir lika bra med cover up som de andra skriver om. Gör det inte svårare än det behövs! Ha en skön ledig dag - med spackel! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast undra om jag fixar cover up själv. Den är så otymplig.

      Radera
  4. Hej!
    Förstår din trötthet, jag har varit väldigt trött under min graviditeter, bara ett barn i taget.. Det har blivit bättre efter v 20.. Easy cover är ganska dyrt men funkar på väv! Jämför pris om man sätter renoveringsgips i hela rummet i stället! Lycka till!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Hoppas verkligen att tröttheten försvinner snart. Kram

      Radera
  5. Hej! Så härligt att vara gravidtrött och att du får förståelse från jobbet. Mysigt också när ni får börja tänka på barnrummet.
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite för tidigt ännu med barnrummet. Men snart så ;)

      Kram

      Radera
  6. Kolla om WeRLabs kan hjälpa dig med blodprov. Så himla jobbigt att leta efter hjälp
    Har du provat värmeplatta till Robban (man värmer den i micron o lägger i bädden) eller skulle det funka med en elektrisk värmefilt som man kopplar till en timer? Dessa störiga, älskade katter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Remiss har jag. Det är bra labbpersonal jag efterlyser ;)

      Ja. Vi har en sån. Han brukar älska den. Men inte nu :(

      Radera
  7. Så himla spännande för dig! Håller tummarna. Börjar min resa igen idag. Första vul gjort idag. Riga vill att jag börjar med Prednisolon 7dagar innan fet. Hur tidigt har du börjat? Kram Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar oxå börja ungefär då. Så spännande!

      Hjärtligt lycka till ;)

      Radera
  8. Jag känner igen det där med tröttheten! De första 14 veckorna var jag helt förstörd. Sedan piggnade jag till, för att sedan när det var typ tre månader kvar av graviditeten åter igen bli trött. Då inte bara trött, utan helt färdig även i skallen. Kunde inte sköta mitt jobb, mindes inte vad folk bad mig göra, höll mig knappt vaken på möten. Då blev jag sjukskriven. Det kändes pinsamt, jag var ju "bara" gravid, men jag funkade verkligen inte.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering