Vecka 20 (19+4)

Tunga dagar nu, jag tycker jag går omkring i en arg dimma, med sömnsvårigheter magkatarr och ångest.

Nu börjar det bli jobbigt att jobba å andra sidan så är det jobbet som räddar mig från att bli galen.

Jag försöker klappa magen mycket och prata med Isak så han ska känna hur mkt jag älskar honom. Jag tror känslorna som virvlar runt gentemot honom är värst, jag kan faktiskt inte riktigt sätta ord på dem för det är inget jag känner igen. Inte ens när mina nära anhöriga dog för något år sen så kände jag så här.

Jag skulle bara vilja fly, resa till ett varmt land, en stuga i bergen och bara vara. Alldeles själv. Bara gömma mig till allt det hemska är över.

Och jo. Vi ska träffa kuratorn i morgon. Självklart. Vi får säkert träffa nån präst oxå. Det får man alltid göra i såna här situationer, det är ju dem som hjälper en med allt det praktiska som socialstyrelsen och sätta ord på vad som händer.

Obama åker ju hem i morgon, så vi ska försöka säkra upp nån väg dit så vi hinner i tid.

****

I går fick vi kyl och frysen. Dom är så fina med SÅ många hyllor. Bästa kompisen var här och hjälpte till, vi stoppade in dem i arbetsrummet där även matsalsbordet ska stå. VI flyttade bäddsoffan till lilla rummet.

Vi har så himla mkt kvar att packa. Det tar liksom aldrig slut.



Kommentarer

  1. Det sägs att hoppet är det sista som lämnar oss.....
    Jag hoppas, önskar och tror av hela mitt hjärta att lilla Isak skal få en god prognos.
    Du låter så ledsen och pessimistisk att jag skulle önska jag kunde krama om deg och säga att allt blir bra!!!!!
    Jag kan bara gissa hur det känns, men jag är i alla fall säker på att det inte är bra att stänga in sig, och ta seg igenom detta ensam. Ta all hjälp du kan få, och bearbeta detta samman med din man, och dina vänner.

    Men som sagt, jag håller fortfarande tummarna för Isak <3 <3 <3

    kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  2. Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt. Hoppas så mycket för lilla Isak!! Kramar <3!!!

    SvaraRadera
  3. All kraft och tur till dig i morgon! hoppas så att det går bra!!

    SvaraRadera
  4. Jag tänker på er idag!/ Uppsalamamman

    SvaraRadera
  5. Det är så orättvist det ni får gå igenom! Finns inte ord, stora stora styrkekramar //Caspianne

    SvaraRadera
  6. Många kramar till dig. Hoppas och ber för att det ska gå bra imorgon. Du är stark! Det är en enorm styrka du har visat hittills som du kommer ha nytta av framöver också!
    /Charlotta

    SvaraRadera
  7. Håller fortfarande tummarna stenhårt och hoppas att allt går så bra det bara kan imorgon. <3
    /vivela

    SvaraRadera
  8. Har precis installerat samma frys och kyl som du köpt. Det ryms VÄLDIGT lite i dem. Inför bytet, satte jag allt jag hade i den gamla frysen i påsar och bar ner i frysboxen i källaren. Knappt 3/4 fick plats när jag skulle fylla upp nya frysen.

    Samma gäller kylskåpet. Den larviga flaskhyllan åkte ut omgående. Dåligt ljus i kylen också.

    SvaraRadera
  9. All min kraft, tankar och kärlek till er idag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering