Folkbokföra Isak

Nu har jag kopierat och skickat in alla papper till Skatteverket för att folkbokföra Isak som vår son. Eftersom han är född innan vecka 22 så blir han folkbokförd som en ABF-relation.

Jag hoppas de godtar alla papper och vi får igenom det. 

Den konstiga läkaren ringde igår och svamlade så väldigt, men jag tror jag blev sjukskriven 2 veckor till. Sen tänkte jag börja jobba, jag börjar känna mig lite bättre för varje dag även om sorgen fortfarande finns där. 

****
Igår rök jag och maken i hop så väldigt. Egentligen om ganska löjlig sak, men jag blir så fruktansvärt sårad och ledsen så jag är faktiskt fortfarande ledsen idag. Det hänger liksom som ett moln över mitt huvud. 

Maken släpper allt ganska fort och är ju som ni vet inte så kommunikationsbar när det gäller känslor och konflikter. 

Så idag är en ledsen och tråkig dag, den lilla livsandan jag hade jobbat upp är nu borta igen.  

Att det inte blir nån uteritt på lördag heller gjorde inte saken bättre. Hoppas verkligen det blir nån ridning på fredag nu då. 

****

Nu är det bara Robban och hjälpen med lavemangen som är kvar. Ska ringa veterinären i eftermiddag. 

*****

Har inget vettigt att skriva idag. Ledsen :(

Trött på att kämpa och försöka vara stark hela tiden. Jag är så trött. 

Kommentarer

  1. Så typiskt att man ryker ihop när sorg och trötthet tar all energi. Skickar solsken och styrka!

    SvaraRadera
  2. Hjärtat. Du behöver inte alltid vara stark. Även du måste tillåta dig att vara svag ibland. Hur ska du annars kunna samla kraft att ta dig vidare....
    Kram <3
    /Vivela

    SvaraRadera
  3. Ja, alla bearbetar sorgen olika, har olika behov. Vi kunde/kan också bråka över smågrejer. Jag blir ledsen för att N inte vill åka till barnkullen lika ofta som jag, men har fått börja inse att han inte har samma behov av att åka dit som jag har. Man får känna sig ledsen och trött, det är en del av sorgen. Jag var jättetrött hela tiden i början.
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Vännen, du behöver absolut inre vara stark. Inte heller känna press att gå tillbaka att jobba. Om du vill så kan du arbetsträna och ta en deltidsjukskrivning och skynda dig långsamt upp till normaltid.
    Det här konflikter, allting dras till sin spets och filter saknas för allt: ilska, frustration, tålamod, förmåga att ta beslut, stresstålighet. Försök att inte glömma att prata med varandra. Kram
    Http://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
  5. Så sant som alla skriver, svårt och arbetsamt att sörja men ändå klara att leva. Du är bra ta det lugnt, ni bråkar för att ni båda är slutkörda och trötta. Jag hoppas livet blir lättare såsmåningom och att ni får lycka. Varm kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Gå unge tillbaka för tidigt. Delsjukskeivning är Absolut värt att tänka på.
    Du behöver inte vara stark hela tiden. Det är jobbigt och slitsamt att sörja. Klart du blir sliten.....
    Ta vara på dig själv och var snäll mot dig själv.
    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  7. Gå inte ska det stå....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering