Vecka 17 (16+4) UL idag

Fast det vet ni ju redan, tack för era stöttande kommentarer. En tumme och en bön från er vore toppen idag.

 På förmiddagen ska vi träffa samma läkare som förra gången och på em ska vi träffa vår riktiga barnmorska som vi inte fick träffa förra gången. Däremellan blir det nog lite lunch och shopping då både jag och maken tagit ledigt idag.

Ärligt talat vill jag inte åka. Jag vill inte veta. Jag tror inte jag klarar av ett negativt besked, alla dessa veckor sen kub-testet har jag levt som i en bubbla. Jag vill ju bara njuta, stråla och tänka glada tankar. På nåt sätt har det blivit tvärtom.

Nu ångrar jag så att jag berättat för alla, för då måste jag även berätta om det inte går bra.

Jag önskar så att knyttet ska må bra, för nu vill jag ringa mamma och pappa och chocka dem med beskedet. Jag vill åka till babyproffsen och frossa i alla bebisaker.

Jag vill göra ett barnrum och köpa en svindyr barnvagn.

Mest av allt vill jag att knyttet ska må bra och komma ut som en fullt frisk och mycket efterlängtad bebis.

****
För övrigt börjar jag få väldigt mycket existentiella tankar och funderingar över det stora ansvar som komma skall. Jag blir alldeles svettig.

Mer om det sen.

Först ska vi klara av den här dagen.


Kommentarer

  1. Lycka till idag, hoppas så att lillknytt mår bra och är en liten filur som redan nu gör allt för att skrämma sina föräldrar. Han/hon har ju visat tidigare att den är en riktig kämpe!

    Jättekram
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till idag. Kommer kolla din blogg efter uppdatering många gånger idag. Blir en lång dag då mina tankar är hos er hela tiden. Stora kramar!!! /Kvickan

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Håller allt jag har och tror på er.

    SvaraRadera
  4. Vill du vara snäll att uppdatera oss idag?! Om du vill och orkar såklart. Omfamnar dig/ Sarah

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att allt är bra med knyttet! Tänker på er!

    SvaraRadera
  6. Du är stark och klarar av allt! Oavsett resultat. Och hur det än blir, så har du en hel drös med människor som stöttar dig. Och du är aldrig ensam med dina tankar och känslor, många går igenom samma sak.

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna för er i dag, det måste bli goda nyheter.

    Linda f

    SvaraRadera
  8. jag hoppas verkligen det går bra. kram

    SvaraRadera
  9. Tänker på dig och håller tummarna så hårt det går.
    Kramar lill

    SvaraRadera
  10. Håller alla tummar jag har för er idag! Hoppas sååå att allt ska se bra ut på UL!

    /en följare med erfarenhet av IVF, sent missfall och sedan en fantastisk son, född i dec-12

    SvaraRadera
  11. Önskar er lycka av hela mitt hjärta!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering