Vecka 16 (15+6)

Jag har aldrig haft halsbränna (någonsin!) men den senaste veckan; Herregud! I går kväll innan jag skulle somna ska vi inte tala om. Så fruktansvärt obehagligt, det liksom brann i halsen. Jag provade mjölk, kex, novalucol. Till slut tror jag att jag somnade av utmattning.

Fy så obehagligt.

Men något som är bra är ryggen! Jag känner nästan inte av den alls. Otroligt! Efter 6 månaders lidande!

Annars är nog det som vanligt, ett jäkla humör, panikhunger, svårt att äta och extrem trötthet. Det som är roligt med att vara gravid är att jag kan frossa i alla bebisbloggar, läsa gravidtidningar, drömma om alla roliga saker och vara genuint glad över alla som plussar.

Så härligt..Väldigt nyttigt, för det finns en hel värld där ute! Som jag aldrig fått vara med i.

Men jag ser fortfarande lite småfet ut. Så än så länge har INGEN frågat :(

****
I går var vi och vaccinerade katterna, jag älskar att sitta hos veterinären och träffa alla underbara djur, den ena gulligare än den andra. I går fick jag träffa en chiuauavalp. ÅHHHH. vilken pussgurka.

Allt gick bra, det var ett evigt ylande i bilen, Robban var väldigt upprörd när vi kom hem och tjoade som en besatt tills han däckade. Jag vet inte varför men det var nog nån protest.


****
Fredag i dag! Fantastiskt! Lycka! Äntligen!

Kram på er!



Kommentarer

  1. Tips: köp Rennie mot halsbrännan. Det funkade jättebra för mig under graviditeten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste på den men det stod nåt om ej lämplig under grav. Fast det kan lika gärna vara nån annan jag läste på. Jag ska kolla igen. Tack!

      Radera
    2. Jag frågade apoteksbiträdet, som kollade upp iFASS, och det skulle vara okej med Rennie. Nu verkar det iofs som att du fått lindring med Ome, men ändå. :)

      Radera
  2. Mitt tips är Losec eller omiprazol. Då kunde jag dricks kaffe till och med.
    Käkade Rennie som godis och set hjälpte inte på mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provade Omiprazol i går, funkade bra!

      Radera
  3. Gaviscon funkade till en början, men tillslut fick jag ta Losec som är starkare, den höll till och med i 3 dgr för mig. Mot halsbränna alltså.

    SvaraRadera
  4. Mjölk (och mjölkprodukter) innebär att BE om halsbränna. Köp Pepcid tuggtabletter - de hjälper omedelbart och upp till 12 timmar (om jag inte missminner mig). Tugga två tabletter och drick ett halvt glas vatten efteråt. Sedan är det lugnt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äter yoghurt på kvällen, kanske den är problemet?

      Radera
  5. Färsk ingefära är bra mot halsbränna.
    Det är även morot, sötmandel och cashewnötter.
    Mejerier bör undvikas.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering