Vecka 9 (8+1)

Jag bara blöder och blöder. Trots jag äter de blodstoppande cyklokapron. Kanske lite mindre med dem men jag är inte blödningsfri. Nåt måste väl vara fel?

Funderar väldigt mycket på om jag ändå ska åka in till gynakuten i morgon, för att kolla att det verkligen inte är något och vad jag ska göra åt blödningarna.

Å andra sidan ska jag på VUL på torsdag men det är bara ett vanligt vul.

Sen funderar jag mycket på italienresan vi åker på om ca 2 veckor, det borde betyda att jag inte kan bada? Eller ska vi inte åka alls? Skittrist i så fall.

Sen surfade jag på missfall hela eftermiddagen i går, det tillsammans med allt annat jag måste fundera över gjorde ju att jag inte kunde sova inatt. Så nu är jag trött.

Jag absolut inte några symptom, så jag undrar verkligen hur det står till där inne.

****
Jag åkte aldrig på den där festen i går, jag kände att jag omöjligt kan vara trevligt sällskap när jag har ont och blöder hela tiden och det är det enda jag tänker på.

Idag däremot ska jag träffa mina gamla kollegor och fika och babbla. Det ska bli kul, den ena av dem vet redan och jag känner dem väl så jag kan bara vara jag.

Usch, i dag är det gnälligt. Inte alls på humör.

Kommentarer

  1. Varför inte åka till gynakuten så att du kan känna dig lugn?

    Jag började blöda i fredagskväll. Visserligen bara brunrosa sparsamt, men när det inte slutade som det gjorde sist så kunde jag inte sluta oroa mig. Så igår eftermiddag åkte vi in till gynakuten. Kände mig kanske lite hispig och överreagerande, men de tog mig på stort allvar och var väldigt förstående. Vi fick vänta i fyra timmar och det var det värt. Vi såg på VUL att bebisens hjärta tickade och att den hade växt. Hon kollade även livmodertappen som var helt stängd och fin. Så inget tydde på begynnande missfall heller.

    Det var så skönt efteråt och det räddade helgen för jag kunde inte tänka på något annat och såg framför mig hur den lilla dött därinne.

    Kanske är man lite överkänslig men skitsamma. Det har man väl rätt att vara när man kämpat så?

    Kram och lycka till med ditt!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också du ska åka in bara för att få kollat att allt är bra. Och kanske kan de skicka dig till SpecMVC för blödningarna o smärtan så du kan få hjälp med det. Var rädd om dig

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte heller att du ska vänta. Ring och åk!! Efter alla år, allt kämpande och nu detta blod tycker inte jag att du ska tveka! Nu får sjukvården finnas där för dig och ta din oro på allvar! Håller tummarna för att allt är som det ska!
    KRAM
    Charlotte (lite si and so)

    SvaraRadera
  4. Jag vet själv hur svårt det är att inte googla, fast det jämt gör en deprimerad varje gång! Blä..

    Är du orolig, åk till gynakuten. Men glöm inte att du har ett tickande hjärta i dig, superpositivt!!

    Jag skulle inte resa bort, inte kul att hamna på sjukhus utomlands om något tråkigt skulle hända, men det är min känsla, behöver inte du känna.

    /Jackie

    SvaraRadera
  5. Varför vänta?!! Åk in NU!

    SvaraRadera
  6. en sån här gång ska du inte vara hemma och oroa dig.
    Akuten finns till för att stilla oron och hjälpa om man är i behov av det.
    Jag hoppas att du varit in och kanske mår bättre och känner dig lugnare.

    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att du skall prata med en bra gynläkare som kan mycket om endometrios. Fråga om du verkligen skall öka dosen progynon. Jag fick också kramper i början av graviditeten, det visade sig att min livmoder hade sammanväxt med bukväggen. Hoppas att du får bukt med dina blödningar så att du kan njuta av din graviditet, så som du var längtat.

    SvaraRadera
  8. Åk in direkt! Det va det enda som kunde lugna mig de första månaderna då jag störtblödde i flera omgångar. Jag vet inte hur många gånger vul gjordes, men jag såg det som att jag hade rätt att se hur vårt barn mådde. Idag har jag två fina flickor efter två långa graviditeter med blödning efter blödning.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Slutar du inte blöda så ska du absolut åka in. Har själv haft många ma och vid det sista blödde jag mer än "vanligt". Jag väntade och väntade på att det skulle sluta blöda men det gjorde det inte och till sist blev det akut. Bättre att kolla en gång för mycket för att vara säker.

    Vi lyckades förresten, efter otaliga ma fick vi hjälp av en fantastisk läkare, ge inte upp!'

    SvaraRadera
  10. Men vad tröttsamt med denna blödning..man vill ju bara att du skall få ha lite lugn och ro och få njuta av att vara gravid nu. Hoppas det går fort till någon får kika med VUL så du kan få bekräftat att allt är bra. Inget annat får hända nu! Är ju tydligen vanligare med blödningar vid ÄD, men man vill ju bara slippa såklart!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering