Vecka 8 (7+1)

ÖOj, vad mätt jag blev i går. Vi åt grillspett med oxfile och grönsaker och efterrätten var hallonparafait. Den var godast av allt, en riktig smakupplevelse.

Jag är så törstig hela tiden och tippade säkert i mig 2 flaskor bubbelvatten. Sicket misstag, sen fick jag springa på toa när jag kom hem och var gasig hela kvällen (och idag). Jag fixar dessutom inte restaurangmat så bra så en kombination av det blev inte lyckat :(

Alla säger att de blir så förstoppade av graviditet, men jag blir precis tvärtom. Min mage är inte glad nånstans. Jag tar proviva varje dag och vid kris även lactiplus, utan det hade jag inte överlevt.

I övrigt inga symptom. Kanske jag är skengravid? Eller så har allt avstannat därinne? Det börjar jag faktiskt tro mer och mer. Någonting är inte som det ska. Sist jag kände nåt var för en vecka sen, sen dess har jag bara haft mensvärk.

I går sa jag till maken att jag tyckte magen blivit lite större, han klappade på den och sa

-Du har ju alltid en bula på magen. Den är ju lite rund....

-Sa du just att jag är tjock?...på riktigt? sa jag chockat.

-Nej men alltså. Det är ju svårt att se...

*surar*


Idag fick jag sms av kompisen som undrar om jag vill låna en barnbok. Jag tänker genast; vaddå? Vad ska jag med den till? Låna ut den till nån gravid? Skämtar hon?

En stund senare: Jahaaaa..Ja just det..Det är ju jag...

Konstigt. Overkligt.

Jag bara väntar på att nån ska väcka mig, att nåt ska hända eller att jag är typ skendräktig.

I morgon är det MVC, mer overkligt än så kan det inte bli. Spännande och roligt! Hoppas verkligen de gör VUL så jag får veta. Denna ovisshet gör mig tokig.

*****

Jag försöker komma på bra och nyttig mat varje dag, lättlagat och snabbt. Som lätt slinker ner. Har ni bra förslag?

I går köpte jag frukt, koffeinfritt kaffe och nåt örtte. Tack för alla bra förslag!


****

En övrigt händelserik vecka kommer det att bli, gynbesök blandat med kompisträffar. Hur ska jag hinna jobba?

Måndag: MVC
Tisdag: Mina arbetskamrater kommer hit och lunchar och sen Fika med kompisarna på Ridskolan (skylla på ryggskott)
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: Privatgyn VUL
Lördag: fest med dem jag var på ridlägret med + några till (kommer bli livat och sent)
Söndag: ev träffa gamla arbetskamrater/kompisar

Övrig tid ska ägnas åt google. Jag googlar ALLT just nu.







Kommentarer

  1. Jag blev förstoppad och gasig först då jag fick äta järntabletter, inte för att jag var gravid. Men det är väl olika!

    Åh då blir fredag en spännande dag, jag håller tummar och stortår och sänder lyckotankar!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering