Ruvardag 9 (samt fråga om lön)

Jag är kallad på mammografi på tisdag, jag har ju inte testdag förrän på onsdag. Så jag får väl testa på måndag/tisdag och ringa och avboka om det nu är ett plus.

Jag mår bra, dagarna går och jag tycker väntan är jobbig. Kanske ska börja tjuvtesta i morgon? Jag har ju inte heller någon remiss till HCG, alla mina gyn är ju så krångliga med remisser. Så det blir kissa på sticka som gäller.

Förutom att jag har tics i ögat då..Men det har inget med ruvardagarna att göra...

Och så tror jag min tempsmadrass har sunkat i hop, för jag har jämt ont i ryggslutet nu. Jämt. Jag trodde tempur skulle hålla flera år? Jag har haft min i 4 år..

Måste jag köpa ny madrass nu?

****
Alltså jag tror min löneförhöjning är fel. Jag fick 1,5 procent och facket har begärt 2,6 %. Betyder det att jag har rätt till 2,6 eller ska jag nöja mig med de procent jag fick? Är inte ett dugg nöjd men i alla fall.

****

Ska jag fortsätta gnälla så hade Stiina en fästing på sig i går, den kröp runt på henne. Men det är ju sjukt! Jag har sett en fästing här på 14 år och nu har båda katterna haft det inom en vecka! Otäckt!

Kommentarer

  1. Vad duktig du är som inte tjuvtestat. Håller tummarna för er!

    Usch för fästingar, så jäkla äckliga. Vår ena katt har haft massor redan trots att vi ger medel mot dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy. Vad gör de på vår tomt??

      Kram!

      Radera
  2. Jag hade avbokat mammografi. Det är svårare att få bra bilder när man är fullproppad av hormoner. Inte så bra för brösten heller.

    Håller tummarna för ett plus :)

    SvaraRadera
  3. När det gäller lönen - hos oss brukar det vara så att när facket säger en procentsats så anger den lägsta löneökning i genomsnitt på all anställda. Sedan kan var och en få mer eller mindre. Men det är inte säkert det är så hos er. Jag tycker du ska ringa facket och fråga vad som gäller för er. 1,5% låter väldigt lite.
    Hejjar på din ruvning allt jag orkar, hoppas så! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mailade facket, jag får se vad de säger. Tack!

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering