Ruvardag 7

Nu har det gått en vecka sen insättning, nu ska HCG börjar sprida sig i blodet. Men jag har bestämt att inte testa förrän nästa vecka, jag tänker inte göra som förut och testa varje dag från dag 7 typ. Så nej. Lugn och fin nu.

Fördelen är ju att jag inte inte alls har några test hemma, det har jag glömt att köpa..Som vanligt faktiskt..

Attans, det blir ett besök på apoteket.

För några år sen så läste jag någonstans att man kunde bli hård i magen under ruvardagarna om man var gravid, på nått sätt har det helt fastnat i huvudet. Så nu analyseras inte bara toapappret utan det funderas även över hårdheten på bajset.

Herregud!

I övrigt har jag inga känningar utan allt är som vanligt. Börja verkligen tröttna på att stoppa i mig alla tabletter nu.

****
Jag har ju haft en del krångel med magen men nu har jag ätit lactiplus i mer än en månad och jag måste säga att min mage mår jättebra, vilken skillnad! Den är som vilken mage som helst.

Lactiplus innehåller massor av mjölksyrebakterier så det är inte något hokuspokus. Typ

****
Snart är det även dags och gå och lämna ny leverprover, tror jag gör det nästa vecka. Hoppas de blivit bättre.


Kommentarer

  1. Förstår att ni gjort många försök till graviditet. Imponerande att ni orkar!

    Vet inte hur du är som person, men min erfarenhet av ivf är att ju mindre man vet desto bättre.
    Jag valde att inte läsa någonting inför vår ivf, jag gjorde som läkarna sade, läste de papper vi fick på kliniken, men inget mer. Inget surfande i forum eller bloggar. Jag är tyvärr bra på att analysera sönder precis allting som händer och i det här fallet så kände jag att jag inte ville eller orka ta till mig en massa nät-fakta, som man inte ens vet om det är sant eller inte.

    Jag stängde av helt. Allting. Blev mekanisk under ivf-processen. Gjorde strikt som jag blev tillsagd men tänkte inte. Jag tror det hjälpte mig jättemycket mentalt.

    Hård i magen kan man bli när man är gravid, men det finns ju massa orsaker till att man blir hård i magen, stress, kosten och så vidare.

    Andas. Ta det lugnt. Försök att inte analysera och tänka (jag vet att det är nästintill omöjligt, men ändå).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har gjort väldigt många. 13 år nu är det väl..

      JAg blir oxå lite så, strutsbeteendet funkar ganska bra. Bara jag inte börjar tänka.

      Radera
  2. och jag är här och håller koll på dig och vad som händer..
    Tummarna hålls och jag tänker på dig/er och hoppas..

    Kramis från Lena och missarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ditt stöd betyder mkt för mig. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering