Ruvardag 4

Jätteskönt att slippa engagera sig i rubrikerna, de säger ju liksom allt.

Dagarna går men inte tillräckligt fort tyvärr, jag har tänkt att rida i i morgon som vanligt, det gör varken till eller ifrån. Dessutom fick jag klartecken från doktorn.

Har inga känningar what so ever. Allt känns som vanligt förutom att magen är extra stor, vikten är uppåt och sömnen är halvkass. Jag tänker inte alls på att jag ruvar, ingeting i min hjärna krestar kring det här. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men det kommer nog när testhäxa slår till.

Så här ser mina embryos ut nu, vilket betyder att de ska fästa i morgon om de nu gör det.


5-Day Transfer


Days Past
Transfer (DPT)
Embryo Development
OneThe blastocyst begins to hatch out of its shell
TwoThe blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
ThreeThe blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
FourImplantation continues
FiveImplantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
SixHuman chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
SevenFetal development continues and hCG continues to be secreted
EightFetal development continues and hCG continues to be secreted
NineLevels of hCG are now high enough to detect a pregnancy


Denna gång tänkte jag nog inte tjuvtesta utan hålla mig så länge som möjligt, men nåt HCG prov blir det inte. Mest för att det tar 1 vecka innan jag får svaret vilket är helt värdelöst.

****
Jag funderar mkt på jobbet och röran där. Jag längtar tillbaka till skolan och blir det ett ledigt sånt jobb i närheten så ska jag söka det.

Jag tror inte jag kommer orka, inte med chefen och röran. Med jobbet inga problem men det är liksom allt annat.

6 grader nu på morgonen..Jag som börjat fundera på kjol :/


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering