Ruvardag 10

IJag tittade aldrig klart på Eurovisionen igår kväll. Jag brukar försöka hålla samma tider att gå o lägga mig pga min sömnproblem. Och tur var väl det för jag vaknade kl 5 och kunde som vanligt inte somna om.

Det är verkligen skitjobbigt, för jag känner mig trött och skulle behöva sova, men att somna om är fasiken omöjligt.

Nu har jag ätit frukost på altanen och tänkte gå ut på promenad, solen skiner och fåglarna kvittrar.  (kl är 8:14, jag är inte riktigt riktig!)

Sen tänkte jag cykla till stallet, det är ca 8 km enkel resa, för det är hopptävling i dag och mina kompisar från ridlägret ska vara med. Så vi tänkte återses. Nu när jag tittade på väderkartan såg det ut att bli regn. Men det vore ju taskigt. Jag tänkte ju cykla. 

Och jag har tänkt om på mammografin, nu när anonym skrev att det inte är bra med kroppen full av mediciner. Så jag ringer och avbokar i morgon. 

I övrigt inga symptom, mår precis som vanligt. 

Delar med mig av en härlig bild av Robban som luftar systemet ;)


Kommentarer

  1. ...ryggen kan faktiskt vara ett symptom, foglossning kan visa sig så tidigt! Fast nu vill jag inte inge falska för hoppningar men ta mig tusan hoppas jag att jag har rätt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag har ju haft ont i ryggen hela våren :-)

      Radera
  2. 6. Ryggsmärtor
    Har du ont i ländryggen? Om du i vanliga fall inte brukar ha ont i ryggen, kan det vara ett tecken på att ligamenten mjukats upp. Detta fortsätter tyvärr ofta genom hela graviditeten.

    SvaraRadera
  3. Hej!! Hittade din blogg genom en annan ÄD:bloggare!! Vilken resa du gör... Önskar så starkt att det äntligen kan få bli din tur nu! Har de inte haft någon förklaring till att det varit så svårt för dig att bli gravid? Har det med endometriosen att göra?

    Jag har också endo och är idag på RD 2 efter ÄD i Åbo!

    Önskar dig mycket mycket lycka till från hela mitt hjärta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen!

      Nej, men jag gissar att det är endon, att jag har ett extremt autoimmun system.

      Lycka till!

      Kram!

      Radera
  4. Ps... läste din historia. Det smärtar i mig när jag läser hur lite hjälp du/ni fått i Sverige. Det är förjävligt helt enkelt.
    PÅ CFC i Köpenhamn har de någon särskilt metod de använder på kvinnor med svår endo, har du hört talas om den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bedrövligt:(

      Nej, vad är det?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering