Otäckheter :( och nu är det bara 2 dagar kvar!

Jag trodde verkligen hjärtat skulle stanna i går, det var länge sen jag blev så rädd! Bara för det, har det blivit nåt sorts trauma i mitt huvud som bara snurrar runt runt.

Vi var ute med katterna som vanligt (först hade ju Robban jamat oavbrutet 1 timme medans jag lagade mat och vi åt, jag trodde jag skulle sälja honom då), helt plötsligt börjar Robban stirra på mig. Sen fick han spelet och börjar snurra och kommer ur kopplet och iväg. Jag kastar mig efter honom som en rugbyspelare, skrapar upp hela knäna men missar honom med 1 mm.

Han springer bort till andra änden av tomten där han står lite förvirrad. Han lyssnar inte alls på min röst, utan går lite mot ytterdörren, jag smyger fram till ytterdörren och öppnar den och kastar mig sedan över honom och skickar in honom 5 meter in i hallen och smäller igen dörren.

Det kunde gått riktigt illa, för Robban förstår inte världen utanför, han har inga ramar. Han är ju en misärkatt.

Jag tror inte jag kunde förlåta honom och mig på hela kvällen. Nu tittar jag på honom helt annorlunda.

Så nu ska vi leta nytt bra koppel som ska vara säkert, ha ett kortare koppel. Först måste jag komma över den hemska händelsen.

Vi har ett sorts obekvämt bogkoppel. Den får det bli så länge. Och maken får ta honom.

****
Dessutom har ingen på kliniken svara på mina mail sedan den 28/4 så jag har ingen aning om vilken tid jag nu ska vara där.

Nu har jag mailat 4 ggr och till slut så mailade jag chefen där och nu låg det ett mail i min inbox. *pustar ut* De hade inte fått mina mail skrev hon och jag var välkommen kl 14.

****
I dag skulle det bli 21 grader, men än så länge är det bara 7. Och jag tänkte vara strumplös idag. Det kan jag nog glömma.

Dessutom är det inge roligt på jobbet då de håller på att bygga hos oss och spränger 2 ggr/dag så hela huset skakar och våra tavlor ramlar ner.

I dag är det i alla fall ridning, markarbete. Det är roligast, både vi och hästen får jobba på.

Kommentarer

  1. Usch då.. Tur att du fick tag på Robban..
    Jag undrar om det är den här selen som är så bra och som ska vara säker.
    http://www.supercat.se/promenad/puppia-kattsele/superior-harness.html
    Kolla annars på supercats andra selar liknande denna. Det är extra säkert då de har en del som går under magen så benen liksom sitter fast också.
    Du kan maila och fråga om vad som kan passa en katt som Robban..

    Kram kram och lycka till nu.
    /Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag beställde en puppia, hoppas den passar!

      Kram

      Radera
  2. Oj, nu är det nära! Jag håller mina tummar och allt annat som går att hålla, såklart!
    Vi hade 24 grader nu under em. Hoppas det blev varmare än 7 hos er iaf :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättevarm här med, men bara på em.

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering