Ett knytte :)

Åhh, jag såg ett litet, litet, litet knytte på världens sämsta ultraljudsapparat. Inget hjärta eftersom den kassa apparaten inte tillät sånt.. Den var 11 mm och hade en fin liten säck runt om sig. Hon kunde inte se om det var två men tyckte inte det såg ut så. Nånting finns ju uppenbarligen där inne. Nu längtar jag efter att få veta om ett litet hjärta finns där inne.

Hon är ju rolig min ryska Gyn, hon pratar oavbrutet och mitt i ultraljudet sa hon; håll i, jag måste springa och kolla i boken. Så där låg jag med benen i vädret med gynapparaten inuti mig och höll i den själv. Hahah;)

Hon ordinerade provera istället för progestoron vaggisar och nån stoppande tablett för blödningarna när de kommer. Hon frågade om hon skulle sjukskriva mig 1 vecka men jag sa nej. Det hjälper ju liksom inte. 

Jag pratade med min chef i går som blev väldigt glad för min skull och lovade att göra allt för att minska stressen för mig,nu har ju min teamkollga blivit sjukskriven i 2 veckor för stress så det gör ju inte saken bättre. 

Känns fortfarande overkligt. Väldigt.

Kommentarer

  1. Alldeles alldeles underbart

    SvaraRadera
  2. Grattis! Underbart! Ljuvligt! Fantastiskt! Vilket bra sätt att starta helgen på. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verklige! (men känns fortfarande overkligt :-)

      Radera
  3. ��
    Jag hade ordinerat en drink om det vore lämpligt i detta välsignade läge...
    Gud vad glad jag blir AnnaC!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. <3 jaaaa!!!! Jag tror jag har loggat in 1000 gånger här idag och bara hoppats få läsa precis det!

    Ta vara på er och sjukskriv dig om det blir för mycket... Tänk bara på dig och knyttet, allt annat får "andra" lösa!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :-) Så det är du som höjer statistiken så? :-)

      Kram

      Radera
    2. Absolut :-) men jag är nog inte ensam, jag tror vi är ganska många som håller tummar så hårt att de gör ont...

      Ta det lugnt i stallet ikväll.

      Kram

      Radera
  5. Grattis igen och hör av dig om du behöver något. kramar Lina

    SvaraRadera
  6. Vad härligt....bra att du pratat med din chef......
    Jag följer dig varje dag......har tre adoptivbarn som är stora nu....jag vet hur det är att barnlängta......
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för att du hänger med på denna långa resa :)

      Kram

      Radera
  7. Å stora moder så glad jag blev nu!! Har hoppats och tänkt på dig hela dagen (tänk så berörd en kan bli för nån som jag inte ens träffat :) )och blev så glad när jag såg överskriften!! Grattis igen, så himla fint!! :)
    / Ullis

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken tur att jag såg denna rubrik först och inte den med blod... Jag är superglad över att det finns något!! Jag vet tyvärr hur det känns att se ngt tomt. Men närmast är känslan att se något knytte! Jag blir rörd.. Lycka till! !!

    SvaraRadera
  9. Såååååå underbart!! <3 <3

    SvaraRadera
  10. Jag har följt dig sedan jag klev in i bloggvärlden.
    Jag är så innerligt glad för er skull. Stort grattis!

    Härligt med en så förstående chef!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Men LYCKA!
    Jag har också bidragit rejält till statistiken idag, vet inte hur många gånger jag loggat in och hoppats på så här fina nyheter.
    Är så innerligt lycklig för dig <3
    /Sara (Bebisfrön)

    SvaraRadera
  12. YESSS !! Så glad jag blir...
    Mina tummar är fortfarande med dig.
    Ha en riktigt UNDERBAR helg och sköt om dig och knyttet.

    Kram från Lena och missarna

    SvaraRadera
  13. Håller tummarna för att allt ska gå bra!! Skönt att du har en förstående chef, hoppas det visar sig i arbetet också :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Å vad jag är glad för din skull! Ett knytte, äntligen! Vet ju via bloggen här hur mycket du har kämpat (jag har läst din blogg länge, men skaffat mig en bloggidentitet först nu).

    Jag förstår att du är orolig för hur det ska gå, men jag tror som så, att det här med att vara förälder ÄR att vara orolig. Det är ju inte som att man troligtvis kommer att sluta oroa sig den dag man har sitt längtansbarn i famnen, eller hur? Det blir bara annan oro. Andas h*n? Är det värmeutslag eller böldpest? Och sedan lär sig knyttet att krypa, gå, springa, snubbla, klättra, ramla... Det blir dags för cykel, moped, körkort... Kanske en farlig hobby (bungyjump, bergsklättring, svampplockning, fågelskådning).

    Jag tror att du kommer att bli en jättebra mamma. Och jättebra mammor oroar sig, för de bryr sig om sina barn.

    Man vet aldrig hur det går, med någonting. Men just nu ser allting bra ut för dig och knyttet, och jag tycker att du har förtjänat att vara glad för det!

    Kram, Ebba
    (http://ebbaspotatisar.wordpress.com/)

    SvaraRadera
  15. Hurra vad glad jag blir. Ett Knytte, så fint.

    SvaraRadera
  16. Så himla underbart <3!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering