Kattprat och menselände

I går ringde grannen och sa att det satt fast en katt på vårt tak, men när vi stoppade ut huvudet så hoppade den ner och försvann.

Vi fick en ny kattmat till katterna i går (igen) för de måste ner i vikt, jag gillar verkligen inte bantningsfoder men vad ska vi göra? Denna gång blev det royal canin obesity, lite tråkigt då jag verkligen gillar den vi har nu och jag gillar inte utfyllnadsmat.

 Robban har fått superfin päls och är mycket piggare på intestinal moderate calorie, han har tom lekt själv med piprensare, (vi gör egna leksaker och där ingår piprensare)

Jag har även beställt ny kattsand som heter öko plus som jag ska prova med. Många hyllar den och den ska vara dammfri, medans andra tycker den är hemsk och sprider sig i hela huset. Prova ska jag göra i alla fall då jag är supertrött på allt damm vi har av kattsanden.

****
Som vanligt ältar jag i min vikt, det är som en elvisp i hjärnan och tankarna bara går runt runt. Jag mår så superdåligt att jag gått upp i vikt och jag trivs inte alls med att äta massa p-piller och sprutor som gör saken ännu värre.

I dag har vi i alla fall varit ute och gått 1,5 timme så lite kalorier har det minskat med i alla fall. Jag kör veckomenyer med viktväktarmat så strax ska vi åka och storhandla inför veckan.

Har haft ont i höger sida sen i fredags, svårt att veta vad det är...Troligtvis levern eller en muskel då jag inte har någon galla kvar. Otrevligt.

Jag har fortfarande massor av mens som fullkomligen forsar ut (blir snart blodlös) gör jätteont i magen och ska det inte bli bättre av p-piller? inte värre?

Dessutom är jag fortfarande lika arg och negativ.

gnäll, gnäll



Kommentarer

  1. Låter inte som någon vidare dag... Hoppas att veckan blir bättre! :)

    SvaraRadera
  2. Vi kör med Toa- lätt till vår katt. Jag var mycket skeptisk innan jag provade. Det är papperspellets, som finns i mataffären. Jag tyckte det var dö jobbigt när vi hade kattsand eftersom hon drog ut det i hela huset med hennes håriga tassar.
    Jag tycker pelletsen luktar mindre än sand, billigare och renare. Visst hon drar ut pellets med, men det är torra å enskilda bitar. Det går snabbt att sopa, eller plocka upp enstaka. Man kan t.o.m. spola ner det i toan, men vi stoppar i bajspåse precis som sanden.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så spännande! Det har jag inte hört om, måste googla!

      Radera
  3. Sluta med p-pillren, sätt in en hormonspiral. Hjälper betdyligt bättre mot riklig mens. Min katt är glad i mat, dvs att bli serverad, sen äter han inte så mycket. Men jag är noga ändå för att han inte ska bli en knubbis. Räcker med att jag är det. Jag gick två timmar i förrgår och en igår. Hopas det märkssnart på vikten och inte bara onda ben och fötter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nu tagit en procrenspruta, jag kan tyvärr inte ha hormonspiral då jag ingår i en behandling.

      Lycka till med promenaderna:)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering