En kväll i...

Stallet! Ja, tyvärr är det min tur att jobba stallkvällen, vilket innebär att jag jobbar själv mellan 17-21 och mockar, städar, gör höpåsar, löser problem och ger halm. Och allt annat som ska göras. Extremt tungt men oxå roligt och svettigt.

Denna gång ska jag ta med mig vatten och banan för det hade jag helt glömt bort förra gången.

För det så får man rida 1 lektion gratis. Vilket är dem jag rider igen på måndagar på.

****
I helgen är det styrelsemöte, ridning men framförallt storhandling och förberedelse inför kalaset nästa helg.

Det kommer lite mer folk än jag trodde och syster med familj och dalakompis kommer att sova här. Så det blir proppfullt! Dan efter hade jag tänkt att assistera på en kattutställning men det vette katten om jag hinner.

****
Nästa vecka drar mer administration i gång på jobbet. Då ska vi själva ta emot mottagande samtal, dessutom har jag jour- och bemanningsvecka vilket innebär att vad som helst kan hända. Det borde vara helt förbjudet att ha såna veckor när man fyller år.

Förut har vi haft en grupp som gjort allt det där samt gjort utredningarna. Men får att få loss personal ska det spridas över oss alla.

Min kollega är dessutom sjuk så jag kommer ta hennes samtal oxå. Jag vet inte alls vad jag har att förvänta mig under den veckan. Men tanken är att jag ska hinna med mitt vanliga jobb oxå.

Ja. Ni förnimmer lite oro. Liiiiite.

****
Våren? Hallå?


En dag i solen, förra våren.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering