Att vara tjock (barnlöshet)

I natt drömde jag att jag skulle väga mig inför arbetskamraterna och vågen visade 11 kg mer än jag själv trodde och alla blev väldigt chockade hur tjock jag var.

Jag vet inte riktigt hur jag kan uttyda den drömmen men den bådar inte gott i alla fall. Det tyder väl oxå på att min tjocklek upptar mycket av mina tankar.

Jag lider verkligen av att vara rund, jag skäms och tycker det är urjobbigt och då är inte jag tjocktjock utan normaltjock. (hahah, finns det ens ett sånt ord?) Jag tycker varje dag är en kamp och önskar det blev vår snart så man kan ut och cykla, jag är trött på vintern nu.

Jag tycker det gått riktigt bra att rida två dagar på raken och jag har inte alls lika ont i ryggen sedan jag började med mina situps. Fysiskt i alla fall.. Det går verkligen sådär på ridningen, jag kommer inte riktigt överens med hästen, vi har lite olika tankar om hur en lektion ska gå till.

****
Lustiga diskussioner på jobbet i går. De pratade om vilka som kan tänkas bli gravida inom kort och de nämnde de tre unga i gruppen men ingen tänkte på mig, betyder det att jag är för gammal? Att tanken inte ens slår dem att jag vill ha barn? Det kändes så himla märkligt eftersom jag åker om 1 månad och gör mitt 14 försök.

Vad skulle alla säga om jag blev det? Chockade? Förskräckta?

Nu känns det som om det inte kommer hända. Men i alla fall. Jag har i vilket fall som helst bestämt mig att jag inte kommer göra mer försök med nya donatorer efter de här äggen tar slut.




Pussel som jag fick i födelsedagspresent, oväntat roligt!

Så här ser man ut om man har ätit för mkt tomater. Kliar som fan

Kommentarer

  1. Det var samma prat på mitt jobb men då hade jag iof varit där ett tag. Antar att när man lever i ett förhållande men åren går att folk i allmänhet tror att man inte vill ha barn. De menar nog inte något illa med det.kramar Lina

    SvaraRadera
  2. Jobbsnack kan vara bland det värsta man måste uthärda :/ tror inte att de räknar bort dej, de vågade nog bara inte spekulera när du satt där i rummet. Lycka till med kommande behandling!
    Kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering