Men vad händer?

Det här med kliniken blir bara märkligare och märkligare. Tydligen så har min doktor och koordinatiorerna brutit sig ut från den stora Ava Clinickedjan som är finskägt till något ryskt ägande.

De har mailat till alla patienter att de ska flytta, men inte sagt varför. Den andra doktorn som finns där ska vara kvar och all personal. Men jag har ju aldrig träffat nån annan doktor, och kan hon sno med sig alla patienter så där?

Vad innebär det för mig? Mina ägg?

Rörigt.

****
Vilken fantastisk brunch (med champagne)vi hade i går, det var väldigt gott (och nyttig) och urmysigt. En väldigt trevlig present från mina fd arbetskamrater, vi tog varsin dricka och kaffe så hela måltiden gick på 60 kr.

Stället låg på en liten ö med vacker natur tunt om, det var tända ljus och brasor. Det kommer vi göra om igen!

Sen gick jag en extra promenad på eftermiddagen, det var väldigt skönt så jag gick nästan en mil i går totalt.. Jag såg en mus/råtta på promenaden i skogen, den var brun och väldigt orädd.. Fantastiskt vacker...Helt plötsligt tog den en simhopp och dök ner i snön..

*****
Tack för alla tips om förtaget, jag har kollat på allabolag, googlat och idag ska jag ringa skatteverket. Det verkar vara ett väldigt litet företag som det inte finns så mkt information om.

Jag är inte nöjd med vårt städbolag, eller tjejen som städar fast jag har haft dem i flera år.  Jag är lite för feg för att klaga och dessutom tycker jag dem är för dyra.


Den lilla ön
Här ser man kockarna tillaga maten

Kommentarer

  1. Ser mysigt ut. Tänkte bara tipsa dig ang. ditt födelsemärke att ringa sjukhuset och kolla om de har student droppin. De har nämligen det i Malmö och jag var där, tog en väntelapp, två studenter och en läkare som övervakade dem skar bort mitt födelsemärke (tog lite längre tid men värt det) sen ett par veckor senare fick jag ett brev hem om att märket var ofarligt. Jättesmidigt för när jag ringde Vc så sa de att det är inget de prioriterar och hade väl fått vänta i kö än idag.kramar Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, det skulle ju vara jättebra! Tack för tips!

      Radera
  2. MYCKET märklig historia, det där med kliniken! Och hur är det med ersättning från FK när bolaget blir ryskt? Å andra sidan, dit dina ägg åker, dit åker väl du såklart! Men måste äggen följa gamla doktorn? Känner du att du inte vill byta läkare?
    Många frågor :)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skumt! Och jag har lika många frågor som du!

      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering