Men så SKÖNT!

Red extrapasset i går med en annan ridlärare, hon är så tydlig och bra.

 Jag och hästen var otroligt fokuserade så det gick superbra! Det var dock väldigt trångt i ridhuset då vi var 11 stora hästar som trängdes, men det var en rolig övning fast vi arbetade med övergångar och volter..

Vi skulle göra halvhalter, blev så himla osäker på vad hon menade..Stanna till lite och sen i väg?

I dag är det dags att rida i min vanliga grupp med min nya ridlärare som jag haft denna termin. Om det inte känns bra i dag heller är det verkligen mig då eller är det ridläraren?

I dag är det hoppning i alla fall, det är lite läskigt men ändå roligt.

Fick höra lite skvaller om svenska hästgården; oftast är det ju estniska ridlärare även om de har svenskar oxå, så det betyder att alla lektioner är på engelska. Alltså jag kan inte ens höger och vänster på svenska..På engelska då? Rätt igenom och byt varv o sånt? Gode gud.

 Man delas in i grupper efter hur man kan rida, vilket betyder att jag nog inte kommer rida i min grupp om vi är flera grupper där.

Tydligen så är det roligt men extremt fysiskt jobbigt, man blir väldigt sliten i kroppen med så många pass.

Hoppas min kropp pallar med alla hormoner ..

****
Om några dagar blir jag fast anställd! Så häftigt! Tänk att jag jobbar där jag gör, vilken resa jag gjort. Min fjärde stora yrke.

Fast jag trivs nog, oftast. Det är så väldigt annorlunda och den ena dagen är inte den andra lik. Man möter alla sorters människor, lär sig mycket om människor, samhället och sig själv.

****
Jag blev bjuden på tjejträff på fredag, men några som jobbade på en annan avdelning än mig, men ändå samma..Äsch, glad blev jag i alla fall. Jag ska jobba i stallet så jag kan inte. Men jag blev glad att de frågade mig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering