Läkarbesök

Det är verkligen vilda spekulationer om vad som händer med kliniken, alla verkar dessutom få olika svar. Lite oroväckande faktiskt, man har inte någon riktig koll på vad som händer och vad det kommer att innebära.

Nästa vecka är det besök hos dietisten och besök hos Gyn, jag tror inte jag gått ner något och ärligt talat så verkar ingenting att fungera. I dag på morgonen har jag i alla fall både gått och sprungit i över 1 timme och förbränt över 320 kcal. Bättre än inget i alla fall.

I dag ska vi till Bockholmen på brunch som jag fick av mitt förra jobb, så jag tänkte faktiskt ta en eftermiddags promenad också för att kompensera.

Jag vågar inte riktigt ringa till vårdcentralen och be om hjälp, jag är så rädd att de ska nonchalera eller vägra hjälpa mig. De brukar vara rätt duktiga på det. Min remiss för mitt växande födelsemärke har de skickat till fel sjukhus, jag har väntat sen september nu. Så nu måste jag ringa och tjafsa om det oxå.

För några år sen provade jag reductil med gott resultat, men jag tror den har utgått nu. Vad har ni för förslag? Vad kan en vårdcentral göra?

Jag skulle gärna vilja byta vårdcentral, eller ha en privat doktor som är bra. Huvudsaken någon lyssna på mig och tar mig på allvar. Någon som har bra tips inom Stockholm?

****
Fantastiska kväll i går, vi har det superduper bra, mycket skratt, god mat och väldigt trevligt. Det var roligt att träffa alla igen även om det slog mig att alla börjar bli gamla.

Bästa kompisen är ju makens barndomkamrat och han dotter är 22 år som nog kommer nog skaffa barn snart. Maken har inte ens fått barn.

Skitkonstigt. Verkligen


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering