Körde av vägen :(

Nämen i går var verkligen ingen bra dag. Otäcka saker hände under hela dan.

Otäckt 1. Det började ju med snöovädret så blev jag sen till jobbet och tog jag bilen istället. Då glömde jag larmbrickan och skulle vända, men det ville inte bilen så jag åkte rätt in i snövallarna och där satt jag fast.

Så ringde jag maken som skulle komma, men jag hade sån tur att en liten plogbil kom och drog upp mig. (det åkte typ 100 bilar förbi och glodde, men han stannade) Sen åkte jag hem och hämtade larmbrickan (mötte en naken make i hallen) och till jobbet. Då var jag alldeles i gasen och ville berätta för alla. Men det var ingen där, alla var sena.

Allt som allt tog hela äventyret mindre än 20 minuter. Lite ksakis men jag hoppas bilen klarade sig.

Så nu måste jag säga att det tar lite emot att åka med Greta till andra sidan stan alldeles själv. Det är lite roddigt att köra därborta och mycket trafik. En avfart fel och man hamnar i oslo.

Otäckt 2. Sen var jag 1 millisekund att få lov att jobba kväll, alla som skulle jobba hade tagit ledigt. Det är en isande känsla som en kryper längs ryggraden. Insikten att ditt "sluta tidigare" precis förvandlades till "jobba över"..Otäckt!

Så bara för att jag klarade mig nu åker väl jag på det nästa vecka.

Otäckt 3. Vaknade i natt av en ohygglig magont, precis som förr i tiden innan jag opererade bort nästan alla kvinnliga organ. Efter 1 voltaren, 2 alvedon, 1 ipren så känns det okey, men det är fasiken inte bra.

Nåt kvinnligt organ mår verkligen inte bra, vi får se hur det utvecklar sig, hoppas jag inte behöver åka in till gynakuten. Det har jag gjort tillräckligt många gånger i mina dagar.

Ni som följde min förra blogg minns väl mitt lidande genom alla IVF?

Endometrios är en otrevlig och lömsk sjukdom, inte alls kul.

Har för övrigt varit rätt kass i magen sen jag var till dietisen. Det var då jag började med gröt på morgonen..Undra om det har ett samband...


****
Så till lite trevligare saker; Tänkte jag skulle ha nån välkomstdrink eller bål eller nåt på mitt kalas, vad tror ni om det? Champagne? Är det nån som har bra förslag? Och gärna på nåt gott vitt vin till smörgåstårtan.





Kommentarer

  1. Nytt försök (förra kommentaren ville inte publiceras)

    Jobbigt med dikeskörningen!!! Vad hade du där å göra?! Jag tror det går bra med bilturen. Du hinner nog vända innan Oslo!!!

    Champagne: Delamotte, supergod!!!!
    Mousserande: Törley, Charmant, rosa bubbel och mkt prisvärd!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bellini är ju smask - persikojuice och champagne.(Eller mousserande går ju lika bra.:))

    Läskigt med dåligt väder, men tur det gick bra!
    Hoppas magen blir bättre snart också!!

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilken tur att det gick bra med dig trots dikeskörningen.
    Hoppas så att det lugnar sig med din värk och att det inte är något allvarligt denna gång.
    Önskar dig en skön och LUGN helg. Jag tror att du behöver det efter den jobbiga dagen =)

    Massor med helgkramar från Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering