1 månad kvar?

Jag mailade kliniken och väntar nu på nåt livstecken därifrån. Kanske vi kan dra i gång om en månad?

Det blir att planera lite extra då jag ska i väg och resa med bästisen, vi har dessutom fortfarande inte hittat nån bra resa än. Hon är inne på Thailand, men där var jag för två år sen. Tyckte det var lite väl varmt för min smak.

Vi får se, det ordnar sig nog. Sol vill jag ha i alla fall.

****
Helgen har varit rejält onyttig vilket gör att min viktångest slår till direkt, som tur är går det att cykla till och från jobbet då vi inte har någon som helst snö kvar på vägarna. Och med min 3 växlade förbränner jag fasiken 2000 kcal/minut i dessa hemska uppförsbackar. Nästa vecka är det dags att träffa dietisten igen.

Ska försöka masa mig ut på en kvällspromenad oxå och i morgon är det ju ridning. Jag skulle hemskt gärna vilja rida två gånger i veckan, men hur jag ska få i hop det på schemat var en annan sak.

****
I går var vi på andra sidan stan och shoppade ett par ifånhörlurar till mig och så hittade jag en ursnygg kavaj på resa och stod och tvekade vid en blus som satt bra. Den var lite tältliknande och det gillar inte jag, man ska inte ha tält på sig när man är rund, då blir det ännu värre. Men den satt bra och var snygg och var av märket Masai. Men jag köpte den inte..

Nu ångrar jag mig naturligtvis.

****
Vi blev bjudna till bästa kompisens kalas nästa helg, eller ja,  han vidhåller att det inte är kalas utan bara middag med familjen. Det ska bli roligt att träffa alla igen, det är ju dessutom makens släkt. Sysslingar eller vad det blir.


Kommentarer

  1. Förlåt om jag "lägger mig i", men jag ville bara säga, har du provat att träna mer högintensivt? Typ gym, gå på pass, springa, eller ngt sånt? Jag har själv väääääldigt mycket lättare att gå upp än ned, och kämpar jämt (eller kämpar - men försöker!) med att gå ned ett par kg. Och jag vet en sak och det är att vardagsmotion, typ promenad och cykling, det räcker verkligen inte om man vill påverka vikten och flåset och musklerna. Alltså, för vissa gör det säkert det, för det finns ju verkligen dem som har rätt så lätt att gå ned i vikt. Typ, jag började cykla 40 min om dagen och gick ner 10 kg!! Men sådan är inte min kropp - och om jag läser din blogg rätt, kanske inte din heller. Kroppen vänjer sig jättesnabbt också vid träningsform och -intensitet. Det hjälper att "chocka" lite. Typ, gå på ett nytt sorts pass, eller varva att ta tunga vikter och lätta vikter, eller så. Den typen av lågintensiv och vardaglig motion som du nämner här, cykling & promenader är ju jättebra, superviktigt och nyttigt för allt i kroppen, från hjärtat till celluliterna :), men för viktminskning är jag rädd att säga att det räcker nog inte, om det är just att tappa fett (och bygga muskler?) som du är ute efter. Ridning är ju super, men en dag i veckan räcker inte riktigt heller, om du är nånting som mig och mina envisa fettceller... Jag vill inte vara besserwisser. Bara tänkte som ett tips. Från en till som vill bli lite starkare och snyggare (och kanske, om det kan hjälpa, mer graviditetsvänlig...). /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. När jag gick ner 30 kg till det jag väger nu så tränade jag 3-4 ggr/vecka på SATS. Då fick jag slita men det funkade.

      Jag tror vardagsträningen gör att jag inte väger 90 men inte 50.

      Så du har rätt..

      Så vad gör du för träning?

      Kanske man ska börja springa? Eller faktiskt boka in 1 ridning till/vecka? eller 2?

      Har du fler tips?

      Radera
    2. Jag går på Sats. Målet är 3ggr/v. Försöker ta tunga pass o gärna intervallträning då det är bevisat mkt effektivt och nyttigt. Blandar styrke o konditionsträning. Sen åker jag skridskor o skidor på helgerna nu på vintern, går o cyklar så mkt som möjligt varje dag, typ till jobbet etc. Lycka till!

      Radera
  2. Hoppas de hör av sig snart, från kliniken! Hoppas du kan börja snart då.
    Härligt att resa, sol är aldrig fel - särskilt nu när det mest är grått, grått, grått.
    Skickar kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering