Jobbigt!

Vilken intensiv vecka, jag hinner ingenting, dagarna bara rusar iväg. VÄLDIGT skönt att vara hemma igen, sova i sin egen säng och pussa på Robban. Katterna var väldigt glada att jag kom hem i går, annars brukar Robban sura nån timme om jag varit bortrest och kommer hem igen.

****
I dag ska jag i väg och jobba kväll i stallet, alldeles själv med utfodring och allt. Blir väldigt orolig att jag ska göra fel, missa nåt, att gestaporidläraren ska skrika på mig. Just nu när jag inte varit hemma sen i måndag så känns det inte särskilt lockande att jobba till 21 heller.

****
I övrigt har det varit en vecka i katastrof i matväg, jag kan verkligen inte vara bortrest. Allt som heter karaktär försvinner. Inte heller har jag hunnit röra på mig så nu har jag rejäl viktångest.

I dag tänkte jag ta mod till mig och ringa vårdcentralen och boka tid för viktsamtal. Om jag vågar. Jag ska försöka.


****
Just nu är det väldigt mycket på jobbet, katastrofer överallt. Några klienter känner jag otroligt mycket för och det gör verkligen ont i mitt hjärta. Jag tänker på dem hela tiden.

I natt drömde jag dessutom att maken skadeskjutit en älg och älgen hade förvirrat i vårt hus. Vi ringde en kompis men jag tyckte så synd om älgen att jag försökte hjälpa den. Fast den var väldigt arg.

****
-22 grader, när ska det vända?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering