Ruvardag 9

Idag känns det i hela kroppen att nåt är annorlunda, lite mensvärk, dåligt humör, mår lite konstigt och vaknade ledsen. Nu gott folk är det dags att börja förbereda sig på ett minus. Igen.

Blir så trött.

Det är några dagar kvar till test. Men jag känner mig kropp.

Blir så trött att vi bara har 6 ägg kvar, är det ens nån ide´att försöka med dem? Det här är ju helt sinnessjukt. Jag måste vara världens mest ofertila människa som existerar.

Det är nog dags att försöka hitta en bra psykolog och börja hantera vår kommande barnlöshet. Vet ni nåt bra i Sthlm?


Vilken tur att jag bokat upp mig på ridning de kommande veckorna. Hur ska jag annars överleva?

****
Dagen blev ju inte bättre av att jag varit modig att köpa havreyoghurt, men vem har kommit på nåt sånt? Det var det äckligaste jag ätit på länge. Mycket otäckt!

****

2 dagar kvar på jobbet. Måtte vi överleva, det känns som katastroferna eskalerar och alla möjliga myndighet och organisationer jagar mig. Och pratar om saker jag inte kan och förstår.

Men jag har bestämt mig! Jag trivs på mitt nya jobb. Nästan varje dag :-) Nästan. Jag har inte ens tittat på nya jobb sen i oktober nån gång. Bara en sån sak.

Men jag saknar skolan. Det gör jag.

****
Känner mig ledsen idag. Usch. Den här gången kommer bli jobbig.



Djupa andetag.

Kommentarer

  1. Hoppas så att du har helt fel och håller tummarna för att ni äntligen får ett stort fett plus som ni förtjänar såååå väl.
    Massor av kramar
    Nenne

    SvaraRadera
  2. Jag har bara fått känslan av du får ett plus. Jag hoppas verkligen för er skull att det blir det.

    Jag är glad att du trivs på ditt jobb.

    Jag har mailat dig också.

    MVH Dina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det stämmer! Verkligen!

      Tack för ditt mail! Kram!

      Radera
  3. Jag håller alltid mina tummar för dig. Vad säger kliniken om dina chanser?Kramar o en önskan om en god jul hos dig Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingenting, ingen vet ju varför de inte fäster. Men de börjar bli lika tröstlös som jag tror jag..

      Detsamma till dig

      Radera
  4. Tummarna kniper jag hårt hårt och jag
    hoppas också in i det sista..
    Det är väl en bra idé att hitta nån att prata med.
    Det skulle nog alla behöva göra lite då och då...
    Hoppas ändå att din känsla är fel...

    Kramar i massor från Lena och missarna

    SvaraRadera
  5. Anna, även jag hoppas att du har fel känsla i kroppen och att du får ett plus den här gången! Livet är inte rättvist, men det får ju finnas gränser! Det måste bara vara din tur snart!!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas din kropp och ditt psyke lurar dig. Hoppas servars är försvarsmekanismen som slagit till!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag instämmer med övriga, jag hoppas så att du har fel, jag hoppas så att du bara aldrig varit gravid och därför inte upplevt att känslan är väldigt lika och att man därför lätt kan luras. Det hoppas jag. Jag vet hur hopplöst det kan kännas, hur rädd man är att man ska misslyckas ännu en gång, tankarna på hur framtiden ska bli? Men vi hoppas den här gången. Håller tummar och tår!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering