Ruvardag 8

Hej kära ruvarångest och välkommen! Åhh, nu snurrar bara tankarna och jag har bestämt mig att inte testa för tidigt denna gång.

Jag måste försöka fokusera på jobbet där det verkligen är fullt ös, hur mkt skit kan hända innan jul egentligen? 3 dagar kvar innan lite ledighet!

Magen är väldigt svullen och nu måste jag ha lite större tunikor på mig, jag får både vikt och matångest- äh vafan jag har ångest för allt just nu. Jag promenerar i alla fall till och från jobbet varje dag och i går struntade jag helt i att åka till stallet och tog en långpromenad på kvällen i stället.

I kväll ska jag till stallet för ett fysiskt 2 timmars arbetspass, så bristen på motion har jag ju inte.

Och nej, mitt apotek har inte graviditetstest med veckoindikator, närmaste apotek förutom det som finns här är ett antal mil bort. Orka åka dit liksom.

Så jag får köpa ett vanligt helt enkelt. De är förövrigt skitdyra allt mellan 99 kr-189 kr (för en)!.

Sinnessjukt!

****
Jag sover fortfarande konstigt på nätterna, drömmer mycket, vaknar ofta och känner mig ofta helt slut när jag vaknar. Jag gissar att det är alla mediciner som intas varje dag?! Trött är jag i alla fall.

Dessutom har Robban vaknat tidigt på morgonen (05.15) och varit på värsta goshumöret, vem kan sova då?

****
Vi har otroligt mycket snö och det snöar ännu mer nu och ska så göra i flera dagar, det känns som vi håller på att snöa in.

Vårt snöiga hus

Kommentarer

  1. Beställ tester på www.billigatester.se. Både billigare och snabb leverans

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig! =))
    En sak jag funderar på nu när jag suttit och letat på nätet iom min egna fertilitetsutredning. Har ni kollat upp autoimmunitet och blodkoagulationsproblem? Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå denna gång, men fasiken, på över tio återföringar, när det inte längre finns "läckande äggledare", det har ju aldrig blivit nåt plus, inte ens med donerade ägg? Det låter ju extremt osannolikt och orättvisst... =S

    SvaraRadera
    Svar
    1. NJe, eller vad tar man för prover då? Ingen i Sverige är ju intresserad av att hjälpa mig med blodprover osv. Men en del prover har jag gjort..

      Det är nog inte så osannolikt, det finns ju många barnlösa i Sverige som inte lyckats, vi är nog ganska många tyvärr. Vi har ett eget forum och jag tror vi åtminstone är ca 30 personer där.

      Men det är verkligen inte roligt. Ingenstans.

      Tack för dina tummar!

      Radera
  3. Tummarna hålls hårt här!!
    /Anna, som är en trogen läsare men aldrig kommenterat tidigare. Och som tyvärr allt för väl vet vad du går igenom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack underbara Anna! Och lycka till för dig med <3

      Radera
  4. http://www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

    Tänker på denna tråd ang. immunproblem... Visst är det så att många är barnlösa och det är fruktansvärt att svenska doktorer inte verkar ta internationell erfarenhet till hjälp för att göra det som är möjligt...

    Kram från en medsyster!
    //Annah

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering