Ruvardag 5

Jösses vad dagarna går. Jag känner mig inte som en ruvare, hela förra veckan känns helt overklig, magsjukan, resan och kliniken. Var jag verkligen där?

Jag mot all förmodan sovit bra, om än vaknat tidigt, men lyckats somna om. Känner mig ganska lugn och harmonisk och på intet sätt orolig. Kanske är den den stundande fantastiska ledigheten som närmar sig?

Jag ska jobba 2 av mellandagarna men resten är ledigt och ska tillbringas mestadels i stallet och hemma.   Vi har ju varken familj eller släktingar så det blir tyvärr en ganska ensam jul, kanske någon kompis tittar förbi. För en gång skull så gör det (just nu, vänta bara) inte så mycket. Det är som det är.

På julafton är ju självaste testdagen, lyckas inte det så har vi max tre gånger till på oss, sen får det fan vara nog. Då ska jag utan tvekan göra saker annorlunda, babyklister, antibiotika, zonterapi- you name it! Dessutom blir det nån jävla svältkur så jag går ner i vikt rejält.

Men det tar vi sen. Nu ska jag njuta av att vara hypotetiskt gravid i någon dag till, sen sätter ångesten ch tjuvtestningarna igång. Och det förbannade hoppet såklart.


****
Såg en väldigt bra film i går, lite olikt för att vara oss, vi brukar ju mest se skräck. Den var rörande, väldigt rolig och fantastiskt sevärd. (jag vill gärna se den igen) Jag brukar aldrig rekommendera filmer i denna blogg så ta verkligen tillvara på det här tipset nu..

The Intouchables (en oväntad vänskap)


Kommentarer

  1. Du har en underbar blogg och en sådan otrolig förmåga att skriva rakt in i hjärtat av allt du går igenom.Följer dig så gärna längtar efter att få se ditt pluss till jul.Sköt om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var vänligt av dig, jag lovar att jag önskar det av hela mitt hjärta!

      Tack för dina fina ord och detsamma till dig.

      Radera
  2. Jag har fått jättemånga tips om den filmen men jag har inte haft någon att se den med tyvärr samt att jag har inte riktigt velat att lägga pengar på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försök att hyra den under julledigheten, den är värd varenda krona!

      Radera
  3. En undran... Du skrev när du åkte till Riga att ni använt sista sparprngarna och julklappspengarna till resan och allt. Hur har nu råd med 3 försök till. Var får ni alla pengar ifrån? Ni måste lagt ut en förmögenhet?? Jag håller tummarna att ni lyckas denna gång, så ni slipper fler gånger..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så komplicerat, vi lägger undan ALLA pengar varje månad som blir över efter mat och räkningar i en fond med hög ränta. Så håller vi på år ut och år in. Vi jobbar extra, säljer möbler och saker, sparar och gnetar.

      I bland skiter vi i allt och offrar lite pengar på nån resa. Eller nåt annat.

      Vi bor i hus och har inte så mkt lån och har goda möjligheter att dra ner våra kostnader, vi duschar kallt, bor kallt, osv.

      Jag går till jobbet varje dag, ingen bensin och ingen sl.kort.

      ---
      De andra tre försöker är ju frysförsök, och kostar inte så mkt pengar som när man väljer en ny donator.(såklart) som det var denna gång

      Om vi räknar alla 12 åren med alla 12-13 försök så handlar det om miljoner. Såklart

      Radera
    2. Ok, tack för ditt svar. Jg ber för att det ska funka för er nu! Jag tänker på er.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering