3 dagar kvar till ET, sjuk :(

Jag är fortfarande sjuk, vattniga diarrer som inte går över.

I går eftermiddag hade jag nästan ingenting och gick bara på toa 2 gånger i går kväll. Naturligtvis blev jag väldigt glad och tänkte att det var över, gjorde matlåda så jag kunde gå till jobbet.

Men nu på morgonen har jag återigen varit 100 ggr och det är verkligen hemskt! Hemskt! SÅ det blir att vara hemma i dag med.

De enda som är glada är katterna, de uppskattar verkligen att jag är hemma och myser med dem.

Jag har ätit ris, kokt lax, blåbärssoppa, morotspure och allt som tänkas kan. Men det hjälper inte alls och nu börjar den verkliga oron komma.

Vad har jag åkt på och vad händer i min kropp?

Nån som har nån ide vad jag ska göra?

****
Maken kom i väg i går (lite försenat flyg) och har lämnat blodprover  går, i dag kommer han hem igen och jag längtar verkligen efter honom.


Vi facetime med telefonen i går och det funkar bra. Tekniken är verkligen fantastiskt, tänk att man kan se varandra på mil 100-tals mil i från varandra.


****

Hungrig är jag i alla fall så nu blir det frukost. (te, blåbärssoppa och vitt bröd)

Idag får vi nog reda på hur många ägg det blir! Spännande!

Kommentarer

  1. Men lilla vännen !! Visst har du ringt någon VC eller sjukvårdsupplysningen? Du måste genast kolla upp vad det är och se till så du får hjälp och råd.
    Se till så du får i dig salt för det försvinner då du har såna här många besök på toa.. och vatten förstås..

    Sköt om dig...
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ringde VC men de har inga tider kvar. Närakuterna tar inte emot mig och akuten..ja..då ska jag ta mig dit oxå.

      Radera
  2. Imodium. Finns receptfritt på Apoteket. Hjälper snabbt, dessutom. Oslagbart!

    Lycka till, och krya på dig!!

    (Glöm inte dricka mycket, hela tiden)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog en liknande tablett nu. Jag tror dock de bara hjälper för stunden, jag tror det är nåt annat.

      Kram

      Radera
  3. Låter som en vanlig maginfluensa.
    Ta inte imodium el dyl är bara bra om kroppen får tömma sig på viruset/bakterien.

    Sluta ät och se till att dricka det är det viktiga. Koka vätskeersättning om det behövs (recept är bara att googla). En maginfluensa kan hålla i sig 2-5 dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara det går över så..

      5 dar?? OMG

      Jag är så hungrig hela tiden och inte få äta..Då kommer jag ju att dö!

      Radera
    2. men magen behöver få vila och tömma sig, du kan börja med att äta tex rostbröd i små bitar tex en tredjedels bröd utan något på och lite vatten/coca cola/mineral vatten till det. Men bara några munnar åt gången.

      Radera
    3. Åhh, jag vågar inte ens berätta allt jag stoppat i mig i dag. Hungrig som en varg!

      Men bara skonkost, lite i taget.

      Och så tog jag en imodium vid 9. Kankse dumt men det kändes smart då.

      Rostbrödet är tyvärr slut, har ätit upp allt. Har däremot rågkaka hemma, runda och goda :)

      Radera
  4. "Vinterkräksjuka" kan vara precis så... Här har båda barnen haft magsjuka den här veckan, en med kräkningar och en med diarré. Låt magen vila och tänk på att du smittar två dagar efter det att du blivit "frisk".

    Krya på dig

    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde magsjuka gav både kräkningar och diarre. Bara diarre och i övrigt pigg har jag aldrig hört..

      Kram!

      Radera
    2. Stora tjejen (hon som rider) hade det precis så och min mamma också. Pappa och lilltjejen kräktes istället så det finns alla sorter. Lycka till i veckan.

      /Åsa

      Radera
    3. Minsann, då har jag nog fått magsjuka för första gången i mitt liv. Tror jag..

      Tack och kramar och krya på er!

      Radera
  5. Det viktiga är att du dricker mycket (hellre ofta och lite i taget än sällan och mycket) och ersätter saltförlusterna. Ta immodium eller dimor (om du inte har feber, slemmiga diarréer eller kraftiga magsmärtor). Får du feber eller svåra magsmärtor, så tycker jag du ska söka akut, men jag hoppas det går över av sig självt. Låt tarmen vila så mycket som möjligt och försök (om möjligt) inta enbart flytande föda de närmsta dagarna.....som blåbärssoppa, nyponsoppa osv.

    Krya på dig

    SvaraRadera
  6. Men usch vad du råkar ut för!
    Jag har inga bra råd att ge dig, jag bara hoppas att du ska bli frisk.
    Har du fått veta ännu hur många ägg det blev? *nyfiken* :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering