2 dagar kvar till ET, sjuk:(

Jag tror jag var på toa 200 gånger i går, Robban blev sur för han tyckte det var ett fasligt springande när han ska ligga och mysa på en.

Efter ett tag gör det väldigt ont att gå på toa. Ja, ni vet nog hur det är.

Men sen var det lugnt hela dan till 11 på kvällen då jag fick återfall, men sen dess har det varit lugnt igen förutom några återfall nu på morgonen. Inte alls i den grad som de andra dagarna men fortfarande i rinnande form.

Magen kör runt lite och en del gaser produceras (dessutom stinker de). Vilket i sig är oerhört läskigt för man vet inte vad som komma skall...So to speak.

Tänkte jag skulle köpa nåt mot gaser på apoteket. Det borde väl vara okey?

Jag vet att flytande är bra, men jag blir sååå hungrig. Är havregrynsgröt ok?

Tips till middag? Jag känner mig väldigt trött på ris och kokt fisk nu.

****
Maken kom hem i går, det var en del förseningar med flyget. Han hade suttit på flygplatsen och ugglat i väldigt många timmar. Han såg nöjd och glad ut och berättade glatt allt han varit med om. När han satt på flyplatsen ichattade vi oxå. Så mycket som han pratat dessa dagar har han nog inte fått ur sig på flera månader.

Det känns oxå bra att han får en insikt i hur jag har det de gånger jag reser till Riga själv. Det är mkt väntan, man vill bara ha det gjort och åka hem.

Det här är dock första gången jag sover där själv, innan har jag bara rest över dagen. Känns lite läskigt och pirrigt, det är mkt som ska klaffa.

De som jag funderar mest på är att jag ska resa så sent, jag är hemma 22.50 om det inte är förseningar. Sen ska jag upp och jobba. Dessutom ska jag checka in på flygplatsen i en sån där apparat. Det har jag aldrig gjort förut.

Jag hoppas verkligen att det är många och bra ägg! Svar kommer idag!

tack för alla era bra kommentarer. Vad vore jag utan er? <3


Kommentarer

  1. Hoppas att du kommer att må bättre nu! Håller tummarna får att det ska vara många ägg. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Håll både tummar och tår några veckor framöver! Kram

      Radera
  2. Åh så skönt att du mår lite bättre.. Har tänkt så på dig.
    Men ta det då för jösse namn försiktigt med ätandet så det inte sätter igång igen.
    Jag som har en tarmsjukdom vet hur hungrig man kan vara men det är bara att försöka bita ihop och ta det lugnt och äta varsamt..

    LYCKA TILL !!! Du är i mina tankar och jag hoppas att det går bra. I första hand med magen, sen med resan och sen, ja du vet men allt som kommer med väntan och allt..

    Kram Lena och missarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är jätteförsiktig men så hungrig! Har googlat skonkost på nätet men det var inte mkt hjälp där inte.

      Kram!

      Radera
  3. Det är inga problem att checka in i "en sån där apparat", enkelt och man får välja plats (åtminstone med mitt flyg).
    Spännande med äggen, lite FÖR spännande kanske men... jag tänker tro på det här. Hoppas du mår bättre i magen snart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den e ju dessutom på Lettiska, förhoppningsvis engelska då.

      Korkat att man bara kan checka in 24 timmar innan

      Kram

      Radera
  4. Jag har jobbat på en avdelning, då man träffade en del patienter med magbekymmer. Vi brukade erbjuda bl.a. Soppa, fil, yoghurt, välling (vuxenvälling som mättar bra, men smakar väl sisådär ;) ), varm nypon/blåbärssoppa, proviva...
    Om du är jättehungrig, så prova med kokt potatis, fiskbullar, morotspure (koka och mixa morötter med lite salt och vatten), banan (nu kommer jag inte ihåg om brun el grön var stoppande alt lösande)... Ta det mycket försiktig med maten till en början och undvik gasbildande mat.

    Hoppas jag kunde ge lite förslag ;)
    Håller tummarna för att allt går bra med äggen, och återinföringen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bra tips, vi gjorde fiskbullar och ris och det var helt klart ätbart

      Radera
  5. Hoppas du blir kry nu! Ser att du fått bra tips redan - filmjölk (a-fil)och nyponsoppa och varma koppen brukar jag dricka, håll dig undan främst fiber såsom frukt, grövre bröd, musli och annat nyttigt...
    Kramar Nenne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering