Supersensitive

Jag vet inte om ni läst den här artikelserien i 6 delar men den är fantastisk. Jag kan bocka i varenda sak i denna artikel. Jag är en HSP, till min mans förtret.

jag:
Stark mat? Absolut inte, kan knappt salta.
Höga ljud, nej usch det ska vara ett stilla mummel från radion. Man hör ju än då.
Mycket av allt? Nej, lagom är bäst
Känslig för sinnesavtryck, absolut! Kan scanna av ett helt rum och lätt katagorisera varenda människa.
Gillar inte starka ljus eller dofter.

Maken:
Ju mer desto bättre
Starkt mat så man svettas är bäst
Musik och annat ska lyssnas mkt högt
Vem? Är det människor här?
Ljust så man ser ska det vara!

Superbra artikel. Kul att läsa! Jag som alltid trott det var nåt "fel" på mig..

Kommentarer

  1. Ja det är konstigt att man är ihop och gift
    med nån så olik en själv.
    Jag föredrar lite mysbelysning, inte så högt ljud på tv och radio. Maken däremot spelar gärna elgitarr på högsta volym samtidigt som tvn är på högt !
    Parfym? Nej usch men lagom doft går ju bra..
    Jag klarar inte av målarfärg och lukten av tinner och sånt, vilket maken tål förstås. Han däremot nästan dör om jag målar naglarna i hans närhet.. =)..

    Så känslig är jag, men jag skulle nog aldrig våga mig på floating för jag är för rädd för vatten.. Som maken älskar förstås..
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering