Ruvardag 9

Stålsätt er nu- så ett djupt andetag... Men det här kommer inte sluta lyckligt. Inte någonstans.

Mensvärken från helvetet, och nej, det är inte progesteronvärk eller nån annan värk. Det är vanlig fucking mensvärk. Det känns i hela kroppen. I bland vet man bara, helst efter 12 års försök.

Men jag ska vara en snäll flicka och fortsätta med mina mediciner, kanske testa på måndag, ta mitt lilla blodprov. Så.

Okej?

Men sen laddar jag för nästa försök.  Och nej, jag är inte ledsen. Mest uppgiven.

En annan tanke var att jag kan gå och ta proverna på tisdag? En dag innan måste väl vara ok? Så jag får reda på svaret på onsdag så jag kan sluta med alla mediciner. För annars måste jag äta dem 5 dagar helt i onödan.

****

Maken är ledig på onsdag så då ska han och Greta åka till veterinären för tov- och klorenovering. För nu har jag fått nog på de där eländiga tovorna.

****

Asch. Här fick jag nån kombinerad hjärn- och skrivkramp. Sitter bara och stirrar framför mig.

Ill be back.


Kommentarer

  1. Åh... Vad jag känner igen den känslan av uppgivenhet :( Lider så med dig! Önskar du kunde slippa detta helvetet. Finns inget någon kan säga eller göra för att det ska bli bra, bara det där jäkla plusset på den där stickan. Vill bara krama om dig och säga att allt blir bra! Många stora kramar / Malin

    SvaraRadera
  2. Åh nej :(
    Största kramen från Lena och missarna

    SvaraRadera
  3. Ge inte upp än. Jag vet själv efter 8 ivf hur uppgiven man varit och velat ge upp men så plötsligt händer det. Det kommer att hända dig med om du inte ger upp. Ett tips jag vill ge dig som jag tror gjorde susen för mig är att de gör aha på äggen om de inte gjort det tidigare + att du tar d-vitamin,trombyl och prednisolon och kanske babyklister. kramar på vägen Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktist inte om de göra Aha. Det måste jag nog läsa i mina papper..

      Men däremot så äter jag

      trombyl
      omega 3 och e-vitamin
      progesteron
      progynon
      utrg...(nånting)
      prednisolon
      folsyra

      Däremot inte babyklister...Funkar verkligen det?

      Kram!

      Radera
  4. :-(
    Hoppas så klart att du har fel men man brukar veta sånt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du! Än ger vi inte upp!!! Jag har haft mensvärk även de gÅnger jag var gravid! Jag tror på bebisklister men det vet du ju redan :)
    Bamsekramar o alla tumma vi har!

    SvaraRadera
  6. Älskade du - det är inte ofta jag skriver det, men JÄVLA SKIT!!!

    Okej, jag hyser ett litet hopp fortfarande att det ändå ska lyckas, men som sagt - man blir ju lite van vid sin kropp och lär känna den.

    Vad göra annorlunda till nästa gång? Undrar om någon har något att säga kring akupunktur i ett svep före insättningen? Alltså - inte bara just då, utan som att gå till Dr Nie innan. Var inte Wilda Mathilda hos Nie? Var det därefter hon lyckades bli gravid eller var det senare? Minnet sviker mig...

    Sänder dig jättestora kramar på detta sätt!

    SvaraRadera
  7. usch, som du säger man vet när det är kört. Så var det med mina missfall jag kände på mig innan att det hände, en speciell känsla man bara har.
    Men ge dig tid att känna efter och var mer positiv inför nästa försök ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Skönt att jag inte är själv på resan!

    Kram till er <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering