Ruvardag 8 (äntligen fredag!!)

Ingenting, inkentinken. Nada symptom. (nåja, lite mensvärk kan jag inte sticka under stolen med)(och lite ont i halsen..faktiskt)

Däremot har toapappersanalysen slagit till med full kraft tillsammans med menssymptomstankarna. I går hade jag otrolig mensvärk, men det gick över. Jag tror inte mensen kommer först utan minuset, jag har ju inte haft mens sen i januari och med alla dessa mediciner..

Nu är det även ångest, oro och lätt uppgivenhet. Åh, vad jag är trött på det här.

Däremot har jag tänkt att köra på, om de 2 äggen vi har i frysen dör så vill jag starta upp med en ny donator och köra igång direkt. Här ska inte väntas. Jag har även tänkt att köra tills pengar och energi tar slut...

I går i soffan mellan mig och maken (en av våra otroligt djupdykande diskussioner):

Jag: Du, nu har jag gjort lite statistik över när jag fått blödning under ruvardagar..Titta!

Maken: Mmmm..Det var väl 14 dagar sen du var till Riga va?

Jag: Va? Nääää..7 dagar sen! (lite surt)

Maken: Jaha, ojdå..Men då vet vi ju snart om det är dag 7 nu....

Jag: mmmm..Jag tror inte det här fungerar. Jag tror det aldrig kommer fungera. Jag tror faktiskt vi kommer förbli barnlösa..

Maken: Ja, minsann. Så kan det ju bli...

Jag: ...?...

Ni fattar..Ingen oro här inte. Blir det så blir det..Vi har verkligen olika perspektiv på livet..

Jag gillar och uppskattar era underbara kommentarer. Ni gör att jag orkar. Så fortsätt håll tummarna..Mmmmkey?



Kommentarer

  1. Håller tummarna!!! Själv började jag inte blöda förrän jag slutade med prog. De måste bara fästa, prednisolonen håller immunförsvaret i shack. Endon har inte en chans att förstöra detta.

    Trevlig helg!


    Kram

    SvaraRadera
  2. Tummar hålls så de blir blå! Och tassar...

    Kram!
    /U

    SvaraRadera
  3. Ja varför är det bara vi som ska sköta allt tänkande, man kan bli galen på tänkandet och analyserandet. Min man är likadan. Håller tummar och tår.

    SvaraRadera
  4. Är inte alla män likadana? Det blir som det blir och blir det så blir det, varken mer eller mindre. I mina öron mkt frustrerande!

    Här håller vi fingrar och tassar så hårt det går!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Bra där! Behöver all support som tänkas kan! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering