Ruvardag 6

Nu börjar vi närma oss de kritiska dagarna här. Kring dag 6-11 har alltid min mens kommit och nu gäller det att ni kniper era tummar extra hårt.

I dag ska jag ju gå tidigare från utbildningen och åka och hämta remisserna på andra sidan stan. För att min gyn inte kan skicka dem.  Attans. Nu får jag se en ny del av stan från kommunala medel i alla fall.

I går tog jag inte prednisolonet till natten och vips..Inga nattliga kissningar. Men i stället kunde jag inte somna. Ni vet när man bara ligger och roterar, tittar på klockan och stressar upp sig. Fy vad jag hatar det. Så i natt blev det inte många timmar, låg och tänkte på jobbet.

Där det är kaos. Vi har så mkt att göra och vi drunknar. 1 av kollegorna är sjuk. Så vi är alltså 4 st som ska rodda runt på en hel verksamhet med ca 100 dropinbesök/dag, 100 mail om dagen att besvara, telefonsamtal och administration/tekniska haverier.

Och hon som ska gå på föräldraledighet är det inte ens nån tjänst utlyst, menar hon att vi ska ta hennes jobb i höst oxå?






Kommentarer

  1. Tummar knips så hårt det går här!!!

    Intressant med Prednisolon. Men jobbigt att inte få sova, dt är hemskt att ligga så där.
    Ang. jobbet så låter det inte klokt om du frågar mig, men jag vet ju själv att man inte alltid känner sitt handlingsutrymme när man är mitt i smeten. Varför har jag fått för mig att du är lärare? Det lär du ju inte vara om du har dropinbesök :)

    Önskar dig en fin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch Innan man sover dåligt förstår man inte hur viktigt det är att sova....

      Jag är inte lärare..Men nästan:-)Typ..

      Detsamma!

      Mång kramar!

      Radera
  2. Jag vågar nästan inte gå in och läsa din blogg så nervöst är det här hos mig. Tummarna håller jag så hårt jag kan och jag tänker på dig flera gånger varje dag..
    Så underligt det är med dessa interbetbekanta som man inte känner på riktig men som man ändå engagerar sig i och med och tycker om =)...

    Tänk så många som likt mig hoppas tillsammans med er, och på det viset är detta internet så fantastiskt.
    Kan bara önska att det ger extra tur då vi är flera som hejar på !!

    Mängder med kramar från Lena och kissarna i Kåge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller. Vågar knappt gå på toa. Det enda jag tänker på är att jag vill veta..Bättre att veta än att ha det som nu..

      Jag lovar, jag är precis likadan i bloggen som i verkligheten..

      Tack för dina tummar och tankar!

      Kram!

      Radera
  3. Klart vi håller tummar och tassar! 8 tummar och 16 tassar räcker det? ;)Klövarna och hovarna blir lite svårare

    Hoppas och önska det ska du!
    Kramar från lill

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering