Dessa grannar

Våra ena grannar som bor en bit bort har ett sånt där hemskt klockspel som tinglar när det blåser. På nätter och kvällar blir man ju fanemig galen.

Vi har klurat lite strategier men alla är ju lika töntiga, vi känner de inte överhuvudtaget, så att ringa på och säga "hej, kan ni ta ner ett förbaskade klockspel innan vi blir galna" känns ju inte som en bra strategi. Jag tänker att de kanske sätter upp ännu fler klockspel bara för att..

 Inte heller ta en stege en mörk natt och klippa ner skiten.

Ett vykort kanske? "från en granne..Ta ner ert klockspel, vi kan inte sova!"

Skicka en annan granne? Starta nåt upplopp?

------

Vi har varit superduktiga och sågat och målat fina fönsterfoder efter konstens alla regler. Väldigt stolta..Vad tror ni närmaste grannarna gör? De gör ÄNNU finare fönsterfoder med snirklar och grejer. Meh?


-----

I går hade jag sån migrän att jag fick lov att åka hem, efter 100 tabletter så släppte faktiskt huvudvärken och jag kunde till min stora lycka åka och rida. Vi gjorde markarbete och travade över bommar, vi ska nämligen hoppa nästa vecka. Det var så varm i stallet att svetten rann ner i ögonen så jag såg ingenting. Varje gång vi stannade immade glasögonen igen. Jag var så svettig så när jag tog av mig hjälmen såg det ut som jag duschat.

Jag pratade oxå med läskiga ridläraren (hon är så auktoritär att jag håller på att kissa på mig varje gång) att jag vill jobba ideellt i stallet i höst typ varannan vecka. Jag skulle maila henne mina önskemål.

----
Jag är förövrigt jätteprickig på överarmen. Var kom det i från nu då? Jag är som en prickig korv nu för tiden. Vad är det för fel på mig?

Magnolian vi köpte förra året
En liten tippler bland hästkläderna

Kommentarer

  1. Åh jag har inte hunnit med att hälsa på i din blogg på två dagar.. Konstigt..Jag som alltid blir på så bra humör att läsa den och jag har verkligen behövt lite att le åt..=)..
    Skrattade i alla fall åt din dykning bakom häcken =)..

    Läste om Robbans solbränna.
    Jag vet att man bör smörja med solskydd på rexarna på utsatta ställen, så de inte bränner sig. Brukar du smörja honom ?
    Oparfymerad ska det vara (solspray är praktisk) men det ska i alla fall vara så där 25-30 solskyddsfaktor så de för barn är nog passande för din Robban.

    Härligt med sommar eller hur? I morgon ska visst vi också få sommarvarmt och jag längtar !

    Kramar från Lena och missarna i Kåge

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har aldrig gjort det. Undra vad han tycker om det? Ska fråga på apoteket, de borde ha nån bra till honom.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag smörjer in vår lilla krulltott med det solskyddsmedel för barn som har högst faktor. Funkar finfint ;)

      /Loba

      Radera
    2. Jasså? Minsann. Hur ofta då? Slickar hon inte i sig det då?

      Nu MÅSTE jag ju pallra mig till apoteket..

      Radera
    3. En gång om dagen, jag tar på öronen där hon inte har något hår och därför bränner sig som lättast. Hon låter det vara. Det kan vara en tids tillvänjning på proceduren och lukten.

      /Loba

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering