Tårar

Jag och bästa kollegan pratade om hur vi har det på jobbet och jag blev så ledsen att jag började gråta, allt blev för mycket och hon bekräftade mina känslor. Hon sitter ju i samma sits som mig, allt läggs på oss. Vi ska lösa allt. Så vi kom fram till att vi ska prata med chefen, och så mailade jag facket att vi vill att de är med.

För det här håller inte. Jag kan inte dra hela lasset själv tillsammans med henne.

Sen kändes allt plötsligt bättre. Det lättade. Jag var rödblommig och rödgråten men ingen sa nåt. De märkte kanske inte.

Nu ska jag göra hemmagjord pizza, men först måste jag leka med katterna.

Kommentarer

  1. åh vad skönt trots situationen som är att få gråta ut med någon och att ni får hjälp av facket.
    skit att ha det så på jobbet när man spenderar så mycket tid där av sitt liv :(
    Hoppas det löser sig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas facket ställer upp. Känns läskigt. chefen kommer bli galen.

      Skittrist faktiskt. Alla borde ha det bra på jobbet.

      Kram!

      Radera
  2. Starkt gjort! Helt rätt att ta tjuren vid hornen :)) Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det. Hon är redan aggressiv så nu lär det bli värre.

      Radera
  3. Jättebra att du vågar sätta ner foten, skönt att få med facket!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, vi är inte där än. Så modig är jag inte. Kram!

      Radera
  4. Jag tror att du/ni vågar mer än ni tror för om det handlar om att förbättra sin situation så slåss man nog för det. Heja er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering