Rapport från Gyn :)

Det var en mardröm att köra dit, de håller på bygga om hela stan och jag hamnade på villovägar, men med hjälp av Gps Waze i min iphone och så fick jag springa som en gnu så hann jag precis i tid. Helt uppstressad och gråtfärdig men i tid.

Undersökningen tog 1 sekund och min slemhinna var 10 mm och helt perfekt. Jag hade inga cystor och det var nog första gången på 10 år.

Jag mailade direkt till Riga som svarade att de tinar min ägg till den 3 maj..Jag ska börja ta kortison nästa vecka, sen progesteron från den 30/5.

Jag ska även på akupunktur 30 min innan insättningen. Jag tror inte på sånt men det är värt att försöka.

De sa även att de ska tina övriga ägg och odla dem till blastocyter för att frysa dem igen. Detta för att de ska må bättre.

Nu sitter vi och kollar billiga flygbiljetter..Eller ja, de kostar ju nästan 4000 för bara mig.

Appråpå jobb så tog jag mod till mig och sa ifrån på mötet att jag inte klarar det här själv. Att jag kan inte dra hela lasset och det kan inte bara vara mitt ansvar. Ingen erbjöd sig att hjälpa till. Ingen, alla titta ner i bordet. Chefen var sur och undrade vad problemet var. Hon förstår inte ens vad vi pratar om.

 Efter lite diskussioner så skjuter vi på lanceringsdatumet men allt ansvar ligger ändå på mig. Men det känns i alla fall bättre att jag sa ifrån.

Kommentarer

  1. Grattis till att det såg så bra ut! Lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt såg så bra ut! Äntligen kanske ni har lite bra förutsättningar. Du vet att jag alltid håller min tumme hårt!

    Och så oerhört tufft och bra av dig att säga ifrån. Tyvärr blir det ju ofta den där tystnaden i dåliga arbetsklimat. Ingen vågar säga något av risk för att bli den som hamnar i onåder härnäst. Hemsk situation! Men, du ska verkligen klappa dig själv på huvudet, för du har gjort något som de flesta inte klarar eller vågar!

    Så ta nu en välförtjänt helg och njut av goda resultat och av att du är enormt duktig!

    Varma kramar i kylan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det, för vår chef hugger direkt.

      Det borde alltid vara helg:-)

      Kram

      Radera
  3. MEN... hur har jag kunnat missa? Skyller på den senaste trista tiden. Nu är det fixat, du är uppdaterad i min blogglista.

    Och HURRA för din slemhinna! Nu kör vi babe, först är det din tur och sen är det min och efter det parallellkör vi graviditet - eller hur? :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur!

      Låter som en bra plan! Mina tummar är laddade för dig!

      Kram!

      Radera
  4. Vad kul att du har datum för allt. Det ska bli kul att följa dig de kommande veckorna.

    Vad bra att du sa ifrån på jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns bra att du hänger på!

      Kram

      Radera
  5. Jippi, vilka bra nyheter! Äntligen är det dags! Det rä verkligen din tur nu! Oj vad jag ska läsa din blogg (fast jag redan är här både morgon och kväll) . Du har mina lyckoönskningar. Kram sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen, men jag vågar faktiskt inte hoppas!

      Tack!

      Kram!

      Radera
  6. Men jisses så glad jag blir!
    Tänk att en slemhinna kan göra att man blir så glad.
    Vem hade kunnat tro det?

    Lycka lycka lycka till...
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt, innan allt det här visste man inte ens vad en slemhinna är.

      Kram!

      Radera
  7. Så skönt attdet gick bra! Här hålls tummar tår o tassar för fortsättningen (så klart).

    Beundrar att du vågade sig till på jobb, hoppas det blir bätttre där:

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar än så länge bara bli värre.

      Tack!

      Kram!

      Radera
  8. Förlåt för iphonenens alla skrivfel! Säga till ska det förstås vara hi hi

    SvaraRadera
  9. Yes vad underbart att slemhinnan ser så bra ut! Och inga cystor heller :))) Nu är det bara att köra på, hoppas jag. Jag laddar tummarna :)

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering