Läkaren ringde

Kirurgen ringde och undrade hur jag mådde, hur det var med mig. Hur jag tyckte jag mått efter operationen.

Hon lät väldigt intresserad och var väldigt trevlig. Jag sa att jag mår mycket bra förutom med sömnproblemen och jag är på G mot FET.

Jag satt i bilen och urkass att prata samtidigt som jag kör..Men hon skriver faktiskt ut väldigt svaga sömntabletter åt mig som jag ska ta vid behov. Jag sa att nu har jag ju vant mig, men tack. Det känns tryggt att ha dem hemma utifall. Vi pratade en stund om smärt och så vidare. Hon ville jag skulle ringa och berätta hur det går.

När vi lagt på slog det mig att jag glömt säga om deltidsjuksrivning. Tänk att jag har så svårt att fråga om det. Som om jag skäms.

Nästa vecka gå jag ner i tid. I alla fall. Känns skönt.

Mötte maken och Robban i dörren. Åhhh..Mattes lilla bebis. Hur ska det gå?? Gosesnutten. Lämna prover och allt.



Nu ska jag till stallet.

Kommentarer

  1. Kan du inte ringa upp kirurgen igen då?

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Dina - ring upp igen och fråga om deltidssjukskrivning. Det är inte något skamligt med det!

    Tänker på lilla Robban och håller tummar (och några andra här tassarna) för att han mår bra nu!

    Stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske, om jag vågar. Ska sova på saken:-)

      Konstigt om jag i dag säger att allt är så bra men ringer i morgon och säger "äh, men du, kan inte du sjukskriva mig?

      Känns ju konsigt, då tror hon jag inte är klok.

      Radera
    2. Fast ni pratade ju om sömnproblemen. Och det är ju verkligen tecken på att man inte mår riktigt bra. Så jag tror inte alls hon tycker det är underligt om du ringer och säger att du faktiskt oftast skyler över och säger att allt är bra, fast det inte är det. Hon har nog träffat massor av människor förut som gjort det. Ganska typiskt kvinnligt kan jag tänka mig. Allt är så bra till den dag man går in i väggen. Tyvärr alldeles för vanligt förekommande.

      (Fast jag höll på att skriva något om att det ju är bra om hon tror att du inte är klok för då blir du ju garanterat sjukskriven. ;))

      Kram på dig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering