Jaha? Rapport från läkarbesök

Ni vet när man kastar sig in i tåget i sista sekunden och tänker;

"vilken jävla tur, jag hann med ett tidigare tåg"

Och sen "meh, det är ju Henrik Schyffert jag står och trängs med..cooolt"

Sen tvärstannar tåget och blir totalt strömlöst och vi står som packade sillar... I hela 55 minuter! Med barn skrikandes, varmt och utan lyse. Då är det svårt att inte få panikångest men jag passade på att lyssna av Adam live som podcast. Rekommenderas varmt och gjorde att jag istället stod och flinade som ett fån.

I alla fall kom jag 35 minuter försent, maken hade ringt och förvarnat dem så de visste jag var sen som tur var.

Jag berättade om operation för läkaren och hur jag mådde. Hon ville att jag skulle begära ut läkarjournaler så hon kunde ge en bra behandling. Sen skulle jag komma med den så skulle vi göra en plan.

Sen började hon prata om surrogat och tycker vi ska kontakta en klinik hon känner till (en rysk naturligtvis, för hon är ryska), hon tycker det är vår bästa chans. Som hon alltid gör varje gång vi träffas.

Så jag fick ingen sjukskrivning, inga mediciner, höra om surrogat som jag ändå inte är mogen för, är fortfarande sömnlös, ska begära journalkopior, vilket man måste begära brevledes (hur sjukt är inte det?!) Som säkert tar två- tre veckor.

Ska jag strunta i henne o köra min andra gyn, eller ska jag vänta på journaler och hennes övrigt konstiga men kanske bra idéer?

Kommentarer

  1. Du hade i alla fall trevligt sällskap på tåget. :-) Trist att du inte fick så mycket hjälp av läkaren.

    SvaraRadera
  2. Det jag har lärt mig i den här processen är att ju fler läkare desto bättre ibland.

    Hade jag inte gått till en ny gynekolog så skulle jag inte fått de mediciner jag har nu. Så ju fler åsikter man får desto bättre när man ska ta ett beslut om något.

    Du verkat inte ha något att förlora om du går till en annan läkare så jag tycker du ska gå till den andra.

    SvaraRadera
  3. Ja, trist att hon var så idag. Hon är väldigt ojämn.

    Nej, det har du rätt i Dina! Tar min andra gyn istället..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering