Adoption

Vet inte om ni läste Expressen igår? (vi har ju fortfarande den lilla pojken som kommer och säljer den)

Men där stod det om singeladoption och med bl a Carola i spetsen. Alla var långt över 40 år och hade påbörjat adoptionsprocessen vid 40.

Jag blir väldigt förvånad för om ni minns för 2 år sen så var jag nyss fyllda 37 och gjorde en förfrågan om adoption men fick ett absolut nej för att vi och framförallt min man var för gamla och vi fick inte ens lämna in en ansökan elelr komma på intervju. Ingenting. Då kunde jag dessutom tänka mig äldre barn. Men nej!

Så läser man att 47 åringar adopterar. Men? Då fattar jag inget.

Kommentarer

  1. Kunde inte ni överklaga det beslutet om ni hade gått så långt och fått ert formellt avslag? Sedan kanske de personerna betalt avgift till en organisation flera år innan de började den formella adoptionsprocessen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De sa faktiskt tvärnej. Vi var inte välkomna. Hemskt otrevliga. Jag tappade helt fokus då och blev väldigt ledsen.

      Radera
    2. Jag hoppas verkligen att ni får barn en dag.

      Radera
  2. Jag har funderat på det också. Flera av de singelmammor jag känner som adopterat nyligen är 40+ och t o m 45+. Om ni hade fått avslag hade ni nog kunnat begära omprövning tror jag.

    SvaraRadera
  3. Dessutom beror det på var man bor. Vi klarar oss tack vare det. Om vi bott i t.ex. Bromma hade det inte varit någon ide. Då hade vi fallit på mannens ålder.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag oxå hört. Att det är väldigt skillnad.

      Kram!

      Radera
  4. jag har bekant där det var tvärt nej och gränsen gick vid
    40.. och de bor här uppe i norr..
    Så jag är lika förvånad som du..
    Görs det skillnad på folk och folk? Man blir faktiskt både
    ledsen och lite arg.

    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering