7 dgr kvar

Vaknade smått irriterad över maken. Bara att han andas just nu gör mig irriterad. Jag tycker han är en lat soffpotatis som bara gör det som gynnar honom. Grrr.

I morgon ska vi faktiskt träffa facket jag och kollegan. För att berätta och för att höra vad vi har för alternativ. Känns lite läskigt men ändå skönt. Vi får se hur vi går vidare sen.

Har träningsvärk så in i norden, jag som inte brukar ha det. Men nu har jag både i lår och mage. Funderar i alla fall på om jag ska rida eller inte efter FET. Och hur jag ska få tag i HCG remisser.
Och hur det ska gå i helgen.

I dag börjar jag med kortisonet, prednisolon. 1 tablett om dan. Är nu uppe i 6 tabletter om dan. Minsann.

Pappa ringde för en gång skull i går. Men inte för att höra hur vi mår och inte för att han ville träffa oss alla i helgen eller tom följa till grönan utan för att hans internet har dött och vill att vi ska fixa det. Naturligtvis. För det finns ju ingen annan än han. Grrrrrr.

Ska ringa gyn i dag i alla fall. Om proverna. Måste ta mig i kragen. Rapporterar hur det gått under dagen..

Bäst att sluta skriva mer i detta underbart positiva inlägg. Over and out.

Kommentarer

  1. Hoppas allt går bra! Bra med prednisolon. Jag skulle tagit det lugnt efter FET. Min akupunktör, kinesisk rekommenderade mycket sängliggande och vila. Vara hemma och snusa med katterna.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, fast det har jag provat de andra nio gångerna. Kanske jag ska göra tvärtom nu?

      Ska tänka på saken...

      Kram

      Radera
  2. Håller tummen för gyn! I annat fall - hur har alla andra stockholmare gjort?

    Din pappa... Känner så väl igen allt sådant där. Gör ju verkligen att man blir glad! Inte!

    Men, nu ska det ju gå vägen. Och irritation på maken i detta läge är positivt, även om det inte känns så. Du kan få höra av min make historier om hur jag har varit inför försök - och de är inte nådiga!

    En vecka - spännande!

    Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte, en vet jag har samma gyn som mig men de andra?

      Skönt, då är jag inte ensam. Känner mig som ett monster.

      Kram

      Radera
  3. Jasså du tar kortison - så bra då :-) jag har lite dålig koll märker jag... Tänker på dig och håller tummarna i alla fall! Hoppas allt går bra med gyn o fack!
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering