Veterinären ringde

Nu ringde veterinären, hon berättade att han hade mycket höga levervärden och en inflammation i levern. Hans övriga prover var inte heller inte bra, men resterande prover kommer på måndag. Han måste stanna kvar med dropp och komma i gång att äta.

Detta kan bero på virus, bakterier, sjukdomar eller t.ex. förgiftning. På måndag ska de göra Ultraljud och förhoppningsvis får han komma hem. Han måste äta specialfoder och beroende på hur allvarligt det är även mediciner.

Nu har jag tillbringat en timme med att gråta och googla. Det känns som hela mitt liv håller på att falla sönder.

Ovanpå detta så tillkommer kostnader minst 2500 kr/vårddygn+ mediciner vård, röntgen, UL osv. Vi är nog uppe i 20 000 nu.  Agria måste ju godkänna innan de betalar ut pengar och det brukar ta tid. Ni vet ju att jag varit sjukskriven och vi har det inte så bra ställt just nu. Dessutom så är ju bilen på lagning 5000 kr+ hyrbil, beställda möbler som vi ännu ej betalt.

Fast pengar har ingen betydelse. Robban har betydelse.

Kommentarer

  1. å vad jag lider med dig! gick igenom exakt samma sak med min katt :( Det gör så ont i hjärtat när de är sjuka.... KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad hände sen? Överlevde katten? KRam!!

      Radera
  2. nej men vad är det som händer ?
    Jag har tydligen inte läst din blogg alls igår.. Eller är det längre? Plötsligt är det kaos hos dig och
    jag har missat det helt och hållet..=(

    Håll ut och lämna över till veterinärerna och försök lita på att de gör vad de kan. Har du försäkring på Robban så regleras det mesta via den. Såklart så är pengar inte allt och Robban viktigast.
    Men ibland så är pengar viktiga också och behövs då sånt här händer..
    Jag håller tummarna att allt går bra..
    Massor med kramar från oss !!

    Lena och sibbarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt, kl 14 i fredags var allt alldeles underbart, sen vet jag inte vad som hände.

      Usch. Det är så tomt här hemma, alldeles tyst i huset.

      Kram!

      Radera
  3. Stackars lilla Robban - och stackars er. Det blir tomt när man är van vid - och förtjust i - någon som inte är där. Hoppas han blir bra snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas vi med. Nu orkar jag liksom inte gråta mer..Kram!

      Radera
  4. Åh fy så jobbigt!! :( lilla killen! :( Håller tummar att allt ska vända och Robban ska bli pigg och att Agria ska vara snabb med hjälp..
    tack för att jag fick följa med oxå.. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit, ska i ett inlägg senare berätta varför detta byte. Måste bara samla mig lite. Och tänka.

      Mest på Robban. Förstås.
      Kram!

      Radera
  5. Jag hoppas att han blir bättre. Tack för att du talade om bloggbytet.

    Jag önskar jag kunde ge dig många riktiga kramar. Jag tror på att allt ordnar sig till slut både med barn och katter.

    SvaraRadera
  6. Lider med er, hoppas det hittar nåt de kan fixa fort! Finns inget värre än när ens bebisar är dåliga:(
    Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  7. <3 skickar ett hjärta och hoppas du vet att jag tänker på er... Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det behöver vi just nu! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering