Tjohoo fredag!

Men åh så skönt att det är fredag! Fredagar är bäst, då har man 2 lediga dagar framför sig. Det kan inte bli bättre.

I helgen ska vi tapetsera klart, byta fönsterbräda och försöka få i ordning köket. Sen hoppas vi bordet kommer, vi har ju väntat flera månader på bordet.

Konferensen i går var väldigt bra, jag lärde mig massor, framförallt hur komplext betygssystemet och tillträdesreglerna till högskolan är med de nya reglerna. Urstressande att man ska försöka lära in ett system som inte ens HSV kan.

Jag försöker hitta en tid med facket, men hon är lika fullbokad som jag. Men vi försöker i alla fall.

****

I går var maken på jobbmiddag och då fick jag Robban alldeles för mig själv. Hans grej är nämligen att man ska bära runt och mysa och klappa honom. Han ligger i famnen som en bebis med benen rätt upp, kurrar och myser och försöker tvätta sin rosa mage. Han väger 4 kg så det blir lite tungt efter ett tag.

Han släpper en liten fis ibland, luktar en blandning mellan rumpa och kattmat och är varm och len som en persika.

Bäst är det om jag har min morgonrock på mig för då ska han ligga i den och bäras som en kängrupung. Kanske jag borde skaffa mig ett bärsele? Försökte ta lite kort så ni ska se, men det är inte det lättaste.

Hur får man bilderna lite större? De ser så små och pyttiga ut..





Kommentarer

  1. Underbara Robban!

    När vi var på landet använde jag en gammal ryggsäck som jag bar katten i, men på magen i stället. Allvarligt - en bärsjal borde nog funka suveränt. Till dottern använde jag ett lakan som jag kapade på längden och sydde samman så det blev dubbelt så långt. Du skulle kunna få den om du vill?!?

    Kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering