Hästskräck

Jag berättade väl om den gången på WE-träningen då min häst var minst sagt hysterisk? Över ett par soptunnor?


Den häst jag känt mig trygg på och som jag ändå tyckte jag kände. Nu har allt förändrats och jag är rädd hela tiden, oavsett häst. Jag är övertygad om att de ska skena i väg med mig över stock och sten och hiva av mig.


i går fick jag en häst jag inte haft så mkt, väldig seg och man får driva som en tok. Tills galoppen- då är hon som en ferrari och flyger runt i ridhuset. Jag blir livrädd och känner att jag inte har nån kontroll.


Nästa gång har vi hoppning med henne..Herregud. Jag oroar mig redan.


På nåt sätt kom jag på att jag var dödlig, och vad som helst kan hända. Från att tycka att hoppning är obehaglig tills att tycka att allt med ridning är läskigt. Jag älskar ju att rida!! Men inte just nu :-(


Vet inte riktigt hur jag ska komma över det här.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering