När sover barnen på natten?

De nätter barnen har sovit hela natten kan jag nog räkna på min hand genom åren. Varje natt vaknar antingen ena eller andra eller båda.


Alfred snittar nog med minst 2 uppvak varje natt och Klara 1. Såklart i skift, när den ena somnat vaknar den andra.


I julklapp fick jag en applewatch som registrerar min sömn, jag sover mer än jag trodde men har även fler uppvak än jag trodde. Maken sover allra minst.


Barnen vill inte sova i vårt rum, de vill inte att vi sover där, så varje natt kommer de och smäller upp dörren och vi ska följa med tillbaka och hålla handen/klia på ryggen.


När vi väl kommit i säng drar katterna i gång. Eller maken som snarkar. Alltid är det nåt.


När börjar barnen sova på nätterna? En natt i veckan som de sov hela natten hade ju varit önskvärt.


Sen är det lustigt att de är så medvetslösa på veckorna och vaknar allt för tidigt på helgerna. Alfred har varit så morgonarg varje morgon nu, att vi kommer i väg i tid på morgonen är verkligen en gåta. Och ett mirakel.


Sen har vi lördagsilskan också, dagen då alla är trötta och arga efter dagisveckan och testar varje gräns som finns. Är vi vuxna trötta och sega också så blir dagen ännu värre.


****
Jag älskar ju hästar och tycker att mina barn också ska göra det :-) Så i tid och otid släpar jag dem på ponnyrundor. I lördags provade vi ett stall nära oss som för en mkt billig penning låter barnen rida på ponnyrunda, twinsen tyckte det var kul även om det är jag som är mest lycklig :-)







Kommentarer

  1. Undrar också när nätterna blir lugna haha! Sonen som snart blir 5 har alltid kommit på nätterna och vill samsova. Dottern, snart 7 år, som sovit bra själv i sitt rum sedan hon var 1-2 år har nu börjat bli orolig och ängslig och kommer springandes hon med. På helgerna är det full rulle 06.00 men på vardagarna är de som döda fiskar. Livets mysterium!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering