Solsken och vänner

Så härligt att vakna till strålande sol! Det betyder att vi ska vara ute i dag, jag har äntligen fått tummen ur och köpt solkräm till barnen, även om de är i skuggan och har suffletten så vill jag ändå vara säker. Jag köpte en ekologisk snäll kräm.

I går var vi till kompisen på andra sidan stan, vi tryckte in oss i den lilla bilen eftersom volvon har körförbud. Vi tog med oss matstolarna, skötväskor och barnvagn men fick ändå bra med plats i den lilla bilen! I förrgår var vi och storhandlade med den oxå, 5 proppfulla kassar gick in :)

Vi var ca 10 st i går och en vild 1-årig labrador, den blev dock förvisad sen till källaren för den var helt galen i barnen. Den försökte slicka i hjäl dem och Alfred skrek av skratt :)

Vi fick kyckling med röd sås och ris med dill och saffran. Fantastiskt gott! Himmelskt. Jag skulle gärna vilja ha recept men hon sa att hon bara höftade kryddor o dyl.

Barnen var supermysiga och åt med oss och sov en stund, de är helt fantastiska att ha med någonstans. Det var en underbar eftermiddag och trevligt och gott och...underbart :) Precis vad vi behövde!

Sen var det bad och soffan när vi kom hem.

I dag är det ridning, vi rider program så jag hoppas få en sekund över i dag och hinna plugga på. Jag kommer aldrig i håg banorna så jag måste ta mig tid så jag blir godkänd på provet.

****
Alla i familjen är helt besatta av badrummet, katter som barn! De ska in dit hela tiden!

Oklart varför (katterna gillar ju värmegolvet)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering