Mardröm

Stackars Klara, hon har vaknat varje natt i veckor nu och sista tiden är det värre än någonsin. Hon verkar inte vara vaken utan gråter olyckligt och ibland somnar om på en gång men ibland tar det nästan 30 min innan hon lugnar sig. Sista tiden har även Alfred börjat vakna, så nu kör de skift på nätterna.

Även på dagarna kör de skift med både bajs, gråt och lek :) De röjer så nu, är på allt i hela huset, gärna några cm i från varandra. Blir väldigt irriterade på varandra men verkar ändå inte kunna vara i från varann. De ska absolut ha varandras leksak de har i handen, eller napp.

Nu har vi även öppnat upp vardagsrummet för dem så de ska ha mer yta, men där är ju kattluckan som de leker med, då står katterna på kö för att komma ut eller in :)

Kort sagt: Det är verkligen fullt ös på dagarna.

****
I går var vi i grannkommunen och tittade på ett område där de ska bygga hus. Men det ska inte bli klart förrän nästa år, området ligger perfekt och nära vattnet. Men dyrt såklart och en bit att åka till för maken.

Sen var vi på Lasse Åbergs museum. Så bra barnanpassat med micro, skålar, många barnstolar. Helt underbart ställe! Sen hade de en fin lekpark där vi provade den liggande gungan. Som de skrattade!

När vi kom hem sen provade vi babygungan i lekparken, den var lite stor men då stoppade jag i båda barnen där. Tada! Perfekt att vara tvilling :) Klara skrattade så hon skrek men Alfred var inte riktigt lika imponerad.

Sen på kvällen var det ridning, till nästa vecka ska vi kunna en bana på 22 steg. 22!! OMG! Jag kommer i håg de fyra första. Kommer bli katastrof och jag kommer inte bli godkänd. Vilken mardröm :(

Rolig ridning var det i går i alla fall.



****
Nu har jag haft ont i magen flera dagar, livmodern gissar jag. Värker som fan. Kommer lite slemblod oxå, inte vet jag vad de håller på med.

****
Målaren kommer i dag! Spännande att få huset målat och i ordninggjort.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering