pollen, glömska o sol

Vilka vackra dagar vi haft, dagarna spenderas mestadels utomhus så bloggen kommer lite i kläm. Sen har jag varit lite låg dels av mens men även trött. Men så slog det mig i dag att det är VÅR, vid våren kommer pollen och jag är allergisk mot pollen. Meh. Hur kan man glömma bort det? Så i med en tablett och jag piggade på mig lite.

Vi har varit ute nästan hela dagen, vi håller på att flytta vår häck och har en si sådär 20 buskar att gräva upp och ner igen. Maken hade en fästing på benet, o då har han knappt varit i närheten av trädgården! Otäckt.

Barnen tycker det är sådär roligt men vi försöker passa på när de ändå ska sova. Sen lagade jag biffar med potatis och grönsaker och för första (andra) gången fick de äta exakt samma som vi. Okey, biffarna var inte så populära men allt gick ner med lite hostningar och mutter. Så glad jag blev! Jag mosade dessutom allting så ingen mixer här inte.

Nu på kvällen har jag varit och ridit, även där har jag en svacka. Vi ska rida programridning dvs rida en viss bana 3 söndagar och sen ska vi rida den och godkännas. Herregud, jag kan inte höger o vänster, hur ska jag komma i håg en hel bana? Så nervös jag blir.

Men vi red ute i dag, så fantastiskt skönt! Roligt trots svackan.

Förkylningen håller i sig på båda barnen, Alfred är värst. Han hostar och snorar och surar :) Klara hostar nästan hela nätterna.
 Hoppas på friskare barn i morgon.


Utsikt från stallet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering