Säljer saker :)

Jag har lagt ut en massa saker på olika forum och sajter och i går kom en tvillingfamilj hit och köpte vår stora vagn! Jätteroligt att den kommer vidare till en tvillingfamilj, de skulle få barn om två veckor :)

Sen sålde jag 4 kassar kläder och barngrejer på förmiddagen till en annan tvillingmamma.

Sen har jag lagt ut vår mamaroo som jag hoppas kommer bli såld. Jag vill köpa en hoppgunga  (begagnad) och lite annat och så har har vi ju köpt cykelvagnen. På så sätt finansierar vi köp trots vi just nu är rätt fattiga. Vi ska ju även få hit en målare/snickare under våren som ska byta panel och måla om. Det var 15 år sen sist så det är verkligen dags och göra det själva hinner vi verkligen inte. Så vi har samlat pengar till det i några år.

Så förutom att vara med barnen så tycks jag vara i försäljningstagen. Förutom ett hörnskrivbord så jag verkligen inte får sålt.


****
I går kom killkompisen. Märkligt- trots barnen träffat honom miljoner gånger så börjar de alltid gråta när han kommer och säger hej. Trots jag sagt att han ska ignorera dem, eller ja..Klara är den som tycker han är superläskig och börjar storgråta och Alfred sympatigråter. Killkompisen hade sin dotter med sig som Alfred blev väldigt förtjust i, jag försökte genast värva henne att komma och vara med mig i bland. Hon är dock mäklare så jag tror barnflicka inte står så högt i kurs :-)

Jag försöker värva alla att komma och vara med mig. Men det är svårt, alla är så upptagna.

Berättade jag det? Att BVC-tanten ringde, hon var orolig för mig och undrade hur jag mådde och hur vi hade det. Hon tyckte jag skulle ringa röda korset för att höra om de hade nån tant som kunde hjälpa mig.

****
Fast just nu har vi haft det bra, barnen är så goa och mysiga så det är svårt att lämna dem för ridningen tom. Man vill ju vara kvar hemma och pussa på dem.

Ridningen var förövrigt underbar, vi rider nu med remmar som är hemskt svårt och övergångar utan stigbyglar. Jag kommer få en fruktansvärd träningsvärk efter gårdagen.

Förresten tror jag min ridlärare väntar smått igen. Misstänkt putande mage.

Finn ett fel :)


Kommentarer

  1. Vi vill fortfarande komma och hänga. Tyvärr är stora killen inne på en ny förkylning och lillasyster på öroninflammation nummer två på lika många veckor. Så snart vi är friska kommer vi!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Det finns väl inga fel på bilden, en varm och go plats perfekt för Robban ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering