Kaskadkräkning & minus

Säga vad man vill men är man uppe vid 04 och alla sover så hinner man med att röja en massa i huset. Och tvätta 200 tvättmaskiner. Jag önskar mig SÅ mycket ett större hus, alla våra och tvillingarnas saker flyttas runt i huset som ett 15-spel.

Även barnen flyttas runt som ett 15-spel på dagarna, vi provar babysitten i 1 minut- den hatar dem, provar babygymmet- avskyr, provar nackkudden- skriker, Ligger på mage- skriker och så flyttas de runt i nästet till dit där vi är.

****
I går for jag i väg en stund och shoppade lite, jag köpte en ny jacka, en kortärmad klänning (fråga inte-men fan va snygg jag va i den!) och byxor. Jag skulle behövt fler byxor och tröjor för alla mina kläder, framförallt byxorna, är för stora. Jag har sytt in några men det är ju verkligen sådär snyggt.

Roligt att komma i väg, men jag längtar mest hem när jag är borta. Sen tog vi en promenad i skogen i det otroligt vackra vädret, jag önskar vi hade tagit med oss lite fika. Det var verkligen en fantastisk höstdag i går.

I dag ska vi ev till öppna förskolan och sen åka och kika på min ridskola. De har nämligen flyttat uti skogen och där borta finns absolut inga gatlampor så jag vill gärna veta var jag ska på söndag kväll. Okey, lite GAD är ju iblandat också.

Känner mig faktiskt lite nervös inför ridningen, kommer kroppen orka, kommer ryggen palla, kommer jag komma i håg hur man gjorde. Jag ser framemot det väldigt mycket men lite oroar jag mig såklart ändå. Sista gången jag red var nån gång i slutet på december förra året.

-1,7 grader idag. Brrr...

****
Klara var väldigt olycklig i går eftermiddag, hon kunde inte sluta gråta. Jag tror hon höll på i nästan 2 timmar. Alltså, mitt hjärta går ju sönder och jag var nästan på väg till akuten med henne. Plötsligt förstår jag alla som sitter på akuten med sina ledsna barn. Jag känner sig så otillräcklig och ledsen och helt maktlös. Efter nån timme så släppte det en massa illaluktande pruttar och sen somnade hon.

I går innan jag skulle lägga mig (varför är det alltid så?) så kaskadkräktes Klara en exorsistenfilmen spya över halva sovrummet. Hela sängen, golvet, sängskydd- ja, allt faktiskt. Utom Klara själv. Så då fick vi sanera och tvätta nästen och sängkläder.

Gissar att det är pepticate ersättningen som gör dessa kaskadspyor, väldigt otäckt är det. Hon verkar ju inte lida så mkt av det, och inte blev hon hungrigare för det.

Märkligt.
Provar ny napp

Ingen terrängvagn men nästan


Kommentarer

  1. men HIMMEL så söt hon är er Klara.. Vilka ögon hon har!! Och Alfred från bilden igår är ju också helt underbart fin.
    Förstår att du mår dåligt då de gråter, men om det kommer fisar till slut så vet man i alla fall att det inte är nåt farligt. Fast man känner sig förstås lika otillräcklig ändå då de har ont och är missnöjda.

    Kram kram till er alla från Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är så stora och fina..Hon kommer bli en skönhet sen!

      Kram

      Radera
  2. Min förstfödde hade "kolik". Fyy det va så hemskt. Man kände hur det murrade i magen/tarmarna. När han bajsade sprutade det över allt. Tyckte det hjälpte att cykla med hans ben o böja de upp mot magen, o att han fick "hänga" över mitt ben o klappa i rumpan. Allt gick över när han va 2 månader o jag slutade helt att äta grönsaker o frukt.(ammade) Men jag förstår precis hur du känner dig. Man känner sån vanmakt att man inte kan hjälpa dem mer än man gör. Vet inte om du skrivit det tidigare, men vet att en del barn kan få magknip av d-dropparna. (oljan). Tror den finns med vatten istället. Hoppas det blir bättre snart med Klaras mage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi cyklar också benen och ger kolikmassage. Om två månader, frågan är om det är korrigerat eller okorrigerad ålder för oss.

      Vi hoppas verkligen på en bättring snart.

      Vi har bytt droppar utan skillnad...

      Radera
  3. Windi på apoteket? Visst skrev någon? Också uppe hela nätterna så minns inte om någon tagit upp det.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering